حومه رفسنجان

اتصال رفسنجان به شبکه ریلی کشور

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفسنجان به شبکه ریلی سراسر کشور می‌پیوندد، بیان کرد: کمربند شرقی رفسنجان باید در ردیف بودجه ۱۴۰۲ قرار بگیرد تا با تامین بودجه ملی بتوان آن را احداث کرد.

اتصال رفسنجان به شبکه ریلی کشور 

دکتر محمدرضا رضایی عصر امروز ۱۱ آبان در پایان نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس با مسئولین شهرستان رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد کم پروازهای فرودگاه رفسنجان به عنوان یک فرودگاه بین‌المللی قابل‌قبول نیست و در حال حاضر هر هفته دو پرواز از آن انجام می‌شود.

وی افزود این فرودگاه دارای باند خوب و آتش‌نشانی است و همچنین بحث ناوبری آن کامل است اما سازه سالن و تجهیزات داخلی دارای کمی مشکل است که تا پایان سال این نقص‌ها رفع خواهد شد.

رضایی از توافق برای روکش آسفالت ۱۰۰ کیلومتر از راههای روستایی شهرستان رفسنجان خبر داد و گفت: احداث کمربندی شرقی رفسنجان را در دستور کار قرار دادیم تا مجوزهای آن را اخذ کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه این طرح زمان‌بر است اما مطالعات کمربندی شرقی، امسال با کمک شرکت مس در حال انجام است افزود: با این رقم‌ها این طرح اجرا نمی‌شود و باید این محور در ردیف بودجه ۱۴۰۲ قرار بگیرد تا با تامین بودجه ملی بتوان کمربند شرقی را احداث کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اتصال رفسنجان به شبکه ریلی سراسر کشور در نشست امروز مصوب شد، ادامه داد: مطالعات این اتصال ریلی انجام‌نشده و بحث مطالعه ریلی هم باید در ماده ۲۳ دیده شود و مطالعه آن انجام شود و بتوان برای اجرای این پروژه ردیف بودجه ملی در نظر گرفت.

رضایی در خصوص افزایش پروازهای فرودگاه رفسنجان بیان کرد: با شرکت فرودگاه‌های کشور هماهنگ کردیم که پروازهای این فرودگاه به چهار پرواز ارتقا پیدا کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سوال که مصوبات این سفر چه زمانی برای مردم رفسنجان عملی می‌شود، گفت: روکش ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی امسال انجام می‌شود. در بحث افزایش پروازهای فرودگاه این کار در کوتاه‌مدت قابل انجام است اما در خصوص شبکه ریلی و کمربندی شرقی، این موضوع زمان‌بر است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x