حومه رفسنجان

از کارخانه‌های سنگ‌فرشی که پاسخگوی نیاز شهرداری رفسنجان نیستند تا جزئیات بودجه 1402

شهردار رفسنجان در نشست خبری یک‌و‌نیم ساعته خود با خبرنگاران به موارد مهمی همچون تأکید بر مبارزه با فساد و فروش زمین، کم کردن پرونده‌های باز شهرداری در دادگستری، برگزاری 225 مناقصه ظرف یک‌سال و حجم بالای کار عمرانی در شهر گفت و بر این موضوع تأکید کرد که اعتنایی به حاشیه‌سازی‌ها علیه خود نمی‌کند.
به گزارش پایگاه خبری حومه رفسنجان مهندس مجید کهنوجی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور ۱۷۰۰ نفر پرسنل در شهرداری رفسنجان، اظهار کرد: اگر فساد در مجموعه شهرداری باشد قطعاً به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد. با اینکه در این دوره نسبت به سال قبل حقوق پرسنل را دو برابر کردیم اما باز هم نیروهای زحمتکش شهرداری نسبت به سایر دستگاه‌ها حقوق کمتری دارند.
کد خبر: 2527
از کارخانه‌های سنگ‌فرشی که پاسخگوی نیاز شهرداری رفسنجان نیستند تا جزئیات بودجه 1402

از کارخانه‌های سنگ‌فرشی که پاسخگوی نیاز شهرداری رفسنجان نیستند تا جزئیات بودجه 1402

وی تفکیک زمین را یکی از درآمدهای شهرداری عنوان کرد و افزود: نباید کاربری تفکیک زمین، باغ باشد یا سرانه‌های دیگری از شهر باشد و شهرداری دل‌به‌خواه تفکیک کند. حتماً باید در کمیسیون ماده پنج تغییر کاربری را اخذ کند سپس تفکیک انجام شود اما در شهرداری رفسنجان بی‌ضابطه این کار انجام می‌شده است.

کهنوجی ادامه داد: بین سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ تعداد ۱۳‌ هزار و ۳۰۰ قصب زمین در شهرداری تفکیک شده که از این راه تنها ۷۰ میلیارد تومان با مدت سه‌ساله پول اخذ شده که این کار توسط عده محدودی از افراد انجام شده است. اگر به مردم رسیده بود دغدغه نبود. اکنون قاطعانه عرض می‌کنم که تا حدود بسیار زیادی بساط این موضوعات در شهرداری برچیده شده و در شهرداری چیزی به‌عنوان زمین‌فروشی قانونی که توسط کارشناسان رسمی دادگستری قیمت بخورد و بر مبنای آن کسی دخیل نباشد، وجود ندارد. اصل گلوگاه فساد در شهرداری نیز همین قضیه است.

شهردار رفسنجان یادآور شد: برخی افراد در سخنان خود بیان می‌کنند که چرا شما فلان شهردار را تغییر دادید یا جابه جا کردید. بدانید که این اتفاق توسط این شهردار رخ داده است. می‌توانید پرونده‌های بازرسی را ببینید که چه اتفاقاتی افتاده و آقایان با چه دلایلی رفتند.

کهنوجی با تأکید بر اینکه برای مبارزه با فساد در شهرداری محکم و قاطع ایستاده‌ایم، یادآور شد: مردم از مسئولین انتظار مبارزه با فساد را دارند و دوست دارند بدانند کجا با فساد مقابله شد. به‌حول‌وقوه الهی این اتفاق در شهرداری رفسنجان افتاده است و متأسفانه به‌خاطر همین عده معدود، به پرسنل شهرداری نگاه بدبینانه‌ای دارند. پرسنل شهرداری بسیار زحمتکش هستند.

برگزاری ۲۲۵ مناقصه ظرف یک‌سال

شهردار رفسنجان در ادامه به بیان شاخص‌هایی از عملکرد مدیریت شهری در مقایسه با دوره قبل پرداخت و گفت: در سال ۱۳۹۹ کمتر از ۵۰ مناقصه در همه حوزه‌ها برگزار شده، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۸۰ مناقصه و در سال جاری تاکنون ۲۲۵ مناقصه برگزار شده است. این موضوع بیانگر حجم کار است. نقطه‌ای از شهر نیست که در آن فعالیت شهرداری وجود نداشته باشد.

کهنوجی با بیان این‌که در برخی پروژه‌ها به‌صورت سه‌شیفت کار انجام می‌شود و تأخیری در زمان‌بندی بهره‌برداری از پروژه‌ها وجود ندارد، افزود: قرارداد اجرای سنگ‌فرش و جدول بلوار امام علی(علیه السلام) چهار ماهه است که تنها ۲۵ هزار مترمربع سنگ‌فرش بوده که این پروژه سرعت خوبی دارد. زیرسازی، جدول‌گذاری، سنگ‌فرش و آسفالت بلوار کوثر نیز در مرحله مناقصه است و در شهریور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و در حال حاضر در ۱۲۷ نقطه شهر پروژه در حال اجراست.

کارخانه‌های سنگ‌فرش پاسخگوی نیاز شهرداری نیستند

کهنوجی شاهد ادعای حجم بالای کار در شهرداری را عدم توانایی تأمین سنگ‌فرش شهرداری توسط دو کارخانه در شهرک صنعتی و ۱۰ کارگاه تولیدی در شهر و روستاهای اطراف برشمرد و افزود: مجبور شدیم سنگ‌فرش خود را از کارخانه‌ای در گلشن انار تأمین کنیم. این آمار و شاخص است که کار در شهر صورت می‌گیرد.

شهردار رفسنجان ادامه داد: در یک‌سال اخیر ۱۶ پارک محله‌ای در شهر احداث و ماهانه ۷۰‌ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت انجام شده که این آمار انقلابی در این حوزه است. همچنین سرانه فضای سبز از ۱۹.۵ مترمربع به ۲۲ مترمربع افزایش یافته است.

کهنوجی با اذعان به این‌که هیچ‌کس منکر نقاط ضعف نیست، گفت: سیل اخیر با همه گرفتاری‌ها و مشکلاتی که ایجاد کرد برکاتی داشت که نشان داد در چه نقاطی از شهر مشکل جدی داریم که از نظر کارشناسان آب منطقه‌ای 100 درصد مقصر بود. شهرداری این جرأت را داشت که چهار پل را تخریب و بازسازی کند و پل سه‌دهنه‌ای را در بلوار خلیج فارس اجرا کرد.

اعتنایی به این حاشیه‌سازی‌های رسانه‌ای نداریم

وی با اشاره به غرض‌ورزی برخی رسانه‌ها درباره شهرداری، نسبت به آن انتقاد و با بیان این‌که این اطلاع‌رسانی، جهاد تبیین نیست، گفت: البته همه رسانه‌ها این‌گونه نیستند اما باید به آن رسانه‌ای که این‌گونه عمل می‌کند گفت مردم تشخیص خوبی دارند و به عملکرد در میدان نگاه می‌کنند. به هیچ‌وجه اعتنایی به این حاشیه‌سازی‌های رسانه‌ای نداریم.

کهنوجی با اشاره به احداث روگذر بلوار خلیج فارس، گفت: این پروژه که با هزینه بسیار بالایی اجرا خواهد شد از پروژه‌هایی است که در کلان‌شهرها احداث می‌شود اما برای رفع گره ترافیکی شهر این پروژه را کلید زدیم.

شهردار رفسنجان در ادامه به موفقیت بخش حقوقی شهرداری در دوره جدید اشاره و عنوان کرد: پرونده‌هایی در شهرداری رفسنجان داشتیم که بعضاً ۱۵ سال بلاتکلیف بودند و ۳۵۰۰ پرونده باز در دادگاه داشتیم که ظرف یک‌سال اخیر این آمار به کمتر از ۵۰۰ پرونده رسیده، ضمن آن‌که ۲۵ میلیارد تومان معوقات در زمان ورود به شهرداری داشتیم که اکنون این مبلغ به دو میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی معضل سگ‌های ولگرد را مطرح کرد و با اشاره به عوامل ازدیاد آن‌ها، گفت: زاد و ولد بالا، وجود باغات در داخل شهر، انتقال سگ‌های ولگرد از روستاها به شهر و ترحم شهروندان نسبت به این حیوانات به این معضل دامن زده است، با این حال ساماندهی سگ‌های ولگرد در حال انجام است اما مشکل داریم. اگر چه این معضل تنها مربوط‌به رفسنجان نیست و در تمام کشور این معضل وجود دارد.

وجود سه گرمخانه در شهر

شهردار رفسنجان درخصوص گرمخانه‌های رفسنجان توضیح داد: گرمخانه برای بانوان، آقایان و کودکان کار در رفسنجان وجود دارد که مورد استفاده معتادان کارتن‌خواب قرار گرفته و نکته حائز اهمیت این است که هیچ‌کدام از کارتن‌خواب‌ها اهل رفسنجان نیستند. البته این حوزه تنها مربوط به شهرداری نیست.

وی افزود: سه هکتار زمین در اختیار خیرین قرار دادیم تا برای افرادی که اعتیاد را ترک کرده‌اند، اشتغال ایجاد کنند.

شهردار رفسنجان در ادامه در خصوص راه اندازی سیستم فاضلاب شهری گفت: این موضوع در حیطه وظایف شهرداری‌ها نیست، بر عهده شرکت آب و فاضلاب است اما با نگاه توسعه محور می‌توان این پروژه را در شهر رفسنجان آغاز کرد. اگر در شهر رفسنجان سیستم فاضلاب شهری ایجاد شود در هر ثانیه ۵۰۰ متر مکعب آب به چرخه استفاده باز می‌گردد. بر این اساس 100 درصد سرمایه‌گذار جذب خواهد کرد. بهترین سرمایه‌گذار برای این پروژه مجتمع مس سرچشمه است زیرا از آب آن می تواند بهترین استفاده را ببرد، اما اگر مس ورود نکرد، شهرداری رفسنجان آمادگی اجرای  آن را خواهد داشت.

وی در خصوص راه اندازی مجتمع پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) و مشکلات این مجموعه نیز گفت: سهم شهرداری در این مجتمع ۱۳ درصد است. قولی که ما از ابتدا دادیم آزادسازی مسیر و بهسازی محوطه جلوی مجتمع است که انجام دادیم، اگر هم نیاز باشد در ادامه کمک خواهیم کرد. در مورد بازار مرکزی رفسنجان، هزینه مصالح ساختمانی مغازه‌هایی که در محدوده خیابان انقلاب واقع  شده اند را تقبل کردیم، در خصوص سنگ‌فرش کف بازار نیز کمک خواهیم کرد.

جزئیات بودجه ۱۴۰۲ شهرداری رفسنجان

کهنوجی به بحث بودجه شهرداری نیز گریزی زد و گفت: بودجه شهرداری رفسنجان در سال گذشته 1000 میلیارد تومان بود که ۶۵‌ درصد عمرانی، ۳۵‌ درصد جاری بود که در کمتر شهرستانی تفکیک شده است. در بودجه ۱۴۰۲ نیز از بودجه 2000 میلیارد تومانی شهرداری، ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه جاری و ۱۴۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی خواهد بود.

وی افزود: جزئیات بودجه امسال نیز بزودی روی سایت شهرداری با جزئیات کامل بارگذاری می‌شود تا کاملاً شفافبت انجام شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x