حومه رفسنجان

برگزیدگان چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان کرمان معرفی شدند

آئین اختتامیه چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان کرمان برگزار و برگزیدگان این رویداد استانی برای معرفی به کشور معرفی شدند.

برگزیدگان چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان کرمان معرفی شدند

به گزارش حومه غربی، مراسم اختتاحیه چهارمین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان کرمان با حضور فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان، مسئول سازمان فضای مجازی بسیج سپاه استان کرمان، فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان، فرماندار رفسنجان، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، جمعی از مدیران مجتمع مس سرچشمه صبح امروز جمعه 27 آبان در سینما آزادی شهر سرچشمه برگزار شد.

از انتقال ۷۰ درصد فعالان فضای مجازی به اپلیکیشن‌های داخلی تا انتشار 10 هزار دروغ در 50 روز گذشته

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: با توافقات انجام شده قیمت اینترنت کاهش پیدا می‌کند، پهنای باند ملی را افزایش داده و قدرت فضای اینترنت از خارجی‌ها بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین جلالی صبح امروز ۲۷ آبان در مراسم اختتامیه چهارمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان کرمان اظهار کرد: غربی‌ها می‌گویند زن‌ها مردانه ورزش کنند و بپوشند و مردانه زندگی کنند تا دیده شوند.

وی با بیان اینکه در جهالیت مدرن، شنیع‌ترین و کثیف‌ترین حرکت این است که زن با زن و مرد با مرد زندگی کند، خاطرنشان کرد: ابزار جهالیت مدرن سه چیز است، قدرت فضای مجازی در اختیار جهالیت مدرن قرار گرفته و باید از آن ترسید و غول رسانه‌ای را در اختیار دارند و دو ابزار دیگر فن آوری و تکنولوژی و قدرت است که در اختیار جهالیت مدرن قرار گرفته و این مثلث خطرناکی‌ است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: فضای مجازی خطرناک شده و با زندگی ما عجین شده است و هر چه در فضای مجازی می‌آید، باور می‌کنند.

جلالی با بیان اینکه امروز فضای مجازی وجود ندارد و واقعی شده و عضو خانواده ما است، تصریح کرد: پهنای باند را وسیع کردند و این ۱۶ سال کشور دچار خسارت شد و ۸۵ درصد سرعت اینترنت در دست تلگرام، واتس‌آپ و اینستاگرام بود.

وی افزود: با توافقات انجام شده این‌که قیمت اینترنت کاهش پیدا می‌کند، پهنای باند ملی را افزایش داده و قدرت فضای اینترنت از خارجی‌ها بیشتر می شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تاکید کرد: تولید محتوای فاخر در این بستر فراهم شده و بسیار حائز اهمیت است، وزارت ارتباطات باید سهم تولید محتوا را در نظر بگیرد.

به گفته او ۷۰ درصد فعالان فـضای مجازی به اپلیکیشن های داخلی منتقل شدند.

احمد علیرمضانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان نیز با بیان اینکه بیش از 10 هزار دروغ شاخدار در 50 روز گذشته توسط رسانه‌های معاند منتشر شد که بسیاری از این دروغ‌ها ثابت شد، تصریح کرد: اگر چه تولید محتوا مهم است اما توزیع و انتشار این مطالب دهها برابر از تولید آنها مهم‌تر است.

مسئول فضای مجازی سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: در این جنگ ترکیبی دشمن، رویدادی به‌مدت چهل و هشت ساعت برگزار کردیم و هنرمندان استان مجاهدانه حضور پیدا کرده و به تولید محتوا پرداختند که همه از نخبگان استان هستند.

باقری ادامه داد: یکی از شاه‌کلیدهای مهم مقابله با عملیات روانی دشمن نهضت تولید محتوای تاثیر گذار شامل محتوای غنی اسلامی و انقلابی در قالب هنر به جامعه است.

وی عنوان کرد ۲۶ تیم در این رویداد شرکت کردند که ۱۲ تیم تندیس دریافت می‌کنند.

ساجدی مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان کرمان نیز گفت: تلاش برای افزایش سرعت اینترنت در ۶۸ شهر استان در حال انجام است و در فاز اول ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کلید می‌خورد. اگر شرکت‌های بزرگ استان در بحث ساخت و بهره‌برداری از دیتاسنتر ملی سرمایه‌گذاری کنند هم اشتغالزایی دارد هم مشکل در این خصوص حل می‌شود.

تولید محتوا سلاح راهبردی و استراتژیک جمهوری‌اسلامی/ معرفی برگزیدگان تولید محتوای دیجیتال بسیج استان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تولید محتوا را سلاح راهبردی و استراتژیک برای جمهوری اسلامی دانست و گفت: اگر امروز سلاح دفاعی، نقطه‌زن و بازدارنده داریم تولید محتوای شما نخبگان هم در همین راستا است که باید هرچه بیشتر انجام و از سوی مسئولان حمایت شوند.

سردار محمدعلی نظری صبح امروز ۲۷ آبان در آیین اختتامیه چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان کرمان در شهر سرچشمه اظهار کرد: رهبر انقلاب از جریانات اخیر به‌عنوان جنگ یاد کردند که عمده آن در فضای مجازی‌ است.

وی افزود: سررشته همه جریانات خارج از کشور ازجمله آمریکای استثمارگر و مستکبر و غرب و رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آل سعود است.

وی ادامه داد: اینکه امروز از یک حادثه بهره‌برداری می‌کنند و در پی ضربه‌زدن به نظام هستند مربوط به امروز و دیروز نیست و تا زمانی که اسلام و حق هست این فتنه‌ها و آشوب‌ها هم هست و همیشه باید آماده باشیم.

سردار نظری خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که این رزمایش‌های تولید محتوا برگزار می‌شود که آن را باید به عملیات تشبیه کنیم و شما سربازان جنگ نرم و به‌نوعی برخی با کارهایی که انجام داده‌اند به ‌عنوان نخبگانی که فرمانده این جریان بزرگ هستید کارکردن در مقابل تمام حربه‌های دشمن و القائات باطل دشمن در عملیات روانی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در این رویداد نمره همه تیم‌ها صد است، یادآور شد: از همه این عزیزان که با فکر بلند و علاقه‌ای که به نظام، انقلاب و حاج‌قاسم داشتید و روی به این تولیدات آورده‌اید، قدردانی می‌کنم امروز نیازمان به این تولیدات بیش از پیش احساس می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و عنوان کرد: ایشان از تولید محتوا به‌عنوان یک نهضت نام بردند و هرچه در این حوزه کار شود سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای نسل بعد است.

وی ادامه داد: دشمن جوانان ما را نیازسنجی کرده و از جنبه منفی وارد شده است در حوادث اخیر دیدیم زمانی که جوانان وارد میدان شدند رفتارشان تاثیرگرفته از همان فضایی بود که دشمن برای‌شان ایجاد کرده بود و در زمینه تاثیرگذاری بر ذهن و ادراک جوانان دشمن خوب کار کرده در حالی که ما از این حوزه غفلت کردیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: هرچه امروز تولید محتوا کنیم برای آینده نسل جدید اثرگذار خواهد بود.

سردار نظری تولید محتوا را سلاح راهبردی و استراتژیک برای جمهوری اسلامی دانست و گفت: اگر امروز سلاح دفاعی، نقطه‌زن و بازدارنده داریم تولید محتوای شما نخبگان هم در همین راستا است که باید هرچه بیشتر انجام و از سوی مسوولان حمایت شوند.

در این مراسم از خانواده‌های شهید ترکمان و شهید نظری از شهدای صنعت مس تقدیر شد.

معرفی برگزیدگان

در پایان این مراسم تیم‌های برتر چهارمین رویداد ملی تولید محتوای بسیج استان کرمان در چهار رشته پویانمایی، نرم افزار، بازی و موشن‌گرافیک معرفی شدند.

در رشته پویانمایی؛ مقام اول تیم آرمان عزیز از کرمان، مقام دوم تیم انیماتورهای عادی از کرمان، مقام سوم به‌طور مشترک تیم‌های رویان بسیج دانشجویی و ققنوس کرمان بودند.

در رشته نرم‌افزار: مقام اول تیم قهار از کرمان، مقام دوم تیم بسیج کارگری مس سرچشمه رفسنجان و مقام سوم مشترکا به تیم‌های شهید ستاری رفسنجان و سرباز گمنام از کرمان رسید.

در رشته بازی: هیأت داوران هیچ‌کدام از آثار را حائز رتبه نخست ندانست و مقام دوم به تیم جهان نسل سایبری از کرمان و مقام سوم به تیم ایران از کرمان رسید.

همچنین در رشته موشن گرافیک، مقام اول تیم کریم اهل بیت(ع) از رفسنجان، مقام دوم تیم آبی مدیا از راور و مقام سوم با تقدیر از گروه شهید بیاضی‌زاده، تیم‌های تایم لاین کرمان و معراج از سیرجان معرفی شدند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x