حومه رفسنجان

توهین نشریه فرانسوی با واکنش جدی مسلمانان مواجه خواهد شد

امام جمعه رفسنجان با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به ساحت ولایت و مرجعیت، گفت: امروز حضرت آیت الله خامنه‌ای تنها رهبر کشور ایران نیست بلکه رهبر امت اسلامی است. کسانی که در فرانسه این اهانت را انجام می‌دهند مطمئن باشند با واکنش تند و جدی مسلمانان مواجه خواهند شد.
حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه رفسنجان با تبریک ولادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و روز مادر،  اظهار کرد: بر پایه تعالیم دینی، گرامیداشت مقام مادر و رعایت حرمت او مایه ورود به بهشت است. مادران شهدا ممکن است سواد دانشگاهی نداشته باشند اما آنچنان عقاید محکمی دارند که با تربیت، محبت و ذکر و ورد خود چنین فرزندانی را تربیت کردند که افتخار انقلاب و اسلام شدند، لذا اگر در خانواده‌ای شهیدی تقدیم انقلاب و اسلام شده، مادر نقش اصلی را برعهده داشته است.
کد خبر: 2237
توهین نشریه فرانسوی با واکنش جدی مسلمانان مواجه خواهد شد

توهین نشریه فرانسوی با واکنش جدی مسلمانان مواجه خواهد شد

وی بیان کرد: قرآن کریم نیز سفارش اکیدی بر احترام والدین دارد و در مسئله مادر احترام او جدی‌تر بیان شده است. لذا جایگاهی که مادر دارد باید در جامعه ما احیاء و حق مادران به‌خوبی ادا شود.

عسکری در ادامه با اشاره اغتشاشات اخیر، بیان کرد: نقشه شوم و جامع دشمن به شکست انجامید و خودشان نیز اعلام کردند که این فتنه جواب نداد چون مردم همراهی نکردند. دشمن در محاسبات خود غلط عمل کرد اما نباید مغرور شد و همه باید تلاش کنند و گره از مشکلات مردم باز کنند و خدمتگزار صادق برای مردم بوده و میزان رضایمندی مردم را بالا ببرند چرا که رضایت خداوند متعال در گرو رضایت مخلوق است.

امام جمعه رفسنجان اظهار کرد: والدین، اساتید دانشگاه و معلمان تلاش کنند از نظر علمی، تربیتی و اخلاقی و جهاد تبیین فرزندان و شاگردان خود را توجیه کنند تا حق را از باطل و دوست را از دشمن بازبشناسند و با جهاد تبیین حقایق را برای نسل جوان بازگو کنند.

عسکری ادامه داد: همه باید وحدت خود را حفظ کرده و دنبال تفرقه ها، باندبازی ها و جناح بندی ها نباشیم و مسئولین، خود را خدمتگذار بی‌منت مردم ببیند و روح امید را با جهاد تبیین در جامعه ایجاد کنند.

وی بیان کرد: وقتی در جامعه امید باشد سخت ترین گره‌ها باز می شود اما اگر جامعه‌ای ناامید شود نه تنها گره‌ای باز نمی‌شود بلکه گره‌های جدید ایجاد می‌شود.

امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که رهبر انقلاب جهاد تبیین را به عنوان یک فریضه فوری اعلام کردند، یادآور شد: حکم جهاد در این زمینه صادر شده و همه موظف هستیم در این زمینه ورود کنیم و آن‌را جدی بگیریم تا به تکلیف شرعی خود عمل کرده و از حوادث، مشکلات و انحراف جلوگیری کنیم.

به گفته وی، کسانی که منحرف شدند دچار خودسانسوری شده‌اند، باید این خودسانسوری را بشکنیم و قضایا برای آنها روشن شود.

عسکری در ادامه اظهار کرد: فرانسه پناهگاه لیدرهای منافقین و آشوبگران است و به بهانه آزادی بیان که یک توهم در این کشور است، به رهبر انقلاب در نشریه‌ای توهین‌های زشتی کردند.

وی تصریح کرد: فرانسوی ها و رهبران سبک مغزشان باید این حقیقت را درک کنند که امروز حضرت آیت الله خامنه‌ای تنها رهبر کشور ایران نیست بلکه رهبر امت اسلامی است. کسانی که در فرانسه این اهانت را انجام می‌دهند مطمئن باشند با واکنش تند و جدی مسلمانان مواجه خواهند شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x