حومه رفسنجان

فرانسه و آمریکا رسماً اعلام کردند از فتنه‌گران و آشوب‌گران حمایت نمی‌کنند

امام جمعه رفسنجان با اشاره به شکست پروژه اغتشاش بدلیل اشتباه محاسباتی دشمن، اظهار کرد: حالا عوامل محرک خارجی برای مذاکره پیغام می‌فرستند، یک نشریه انگلیسی دیروز از توقف لندن برای شناسایی سپاه به‌عنوان نهاد تروریستی خبر داد. البته این خوراک تبلیغاتی برای آن‌ها بود. فرانسه و آمریکا نیز رسماً اعلام کردند از فتنه‌گران و آشوب‌گران حمایت نمی‌کنند چون شکست خورده‌اند.
حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رفسنجان با تبریک مولود کعبه حضرت علی(ع) و روز پدر، اظهار کرد: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در حدیثی، خود و حضرت علی علیه السلام را پدران امت نامیده است و اگر روز ولادت امیرالمومنین علیه السلام را روز پدر نامگذاری کرده‌اند ریشه در فرمایش پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم دارد. بر این اساس، پذیرش این معنا که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و امیرالمومنین علی علیه السلام به‌عنوان پدران امت یکسری حقوق بر آن مترتب است.
کد خبر: 2442
فرانسه و آمریکا رسماً اعلام کردند از فتنه‌گران و آشوب‌گران حمایت نمی‌کنند

فرانسه و آمریکا رسماً اعلام کردند از فتنه‌گران و آشوب‌گران حمایت نمی‌کنند

وی افزود: نخست این‌که پدر بر فرزند ولایت دارد امام علی علیه السلام بر ما ولایت دارد، اطاعت پدر واجب است، احترام و احسان بر پدر واجب است، عاق والدین کیفرهای ناگواری در دنیا و آخرت دارد و کاری انجام ندهیم که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و امیرالمومنین علی علیه السلام از ما دلگیر شوند.

وی ادامه داد: پدرانی که در قید حیات هستند مورد احسان قرار دهید و پدرانی که دست‌شان از دنیا کوتاه شده در عالم برزخ محتاج‌تر هستند لذا برای آن‌ها خیرات داشته باشیم و به آن‌ها توجه بیشتر و احسان بیشتر انجام دهیم. یک دعای پدر و مادر در عالم برزخ، سرنوشت زندگی فرزند را در دنیا تغییر می‌دهد.

امام جمعه رفسنجان در ادامه با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یاد امام راحل(ره) و شهدا، اظهار کرد: بعد از گذشت چهل‌وسه سال انقلاب اسلامی در مقابل این همه توطئه مانند جنگ تحمیلی، توطئه‌های سیاسی و اقتصادی محکم ایستاده است. وقتی مبنای کار درست باشد و پایه های انقلاب محکم باشند دشمنان نمی‌توانند آسیب برسانند. همه تحت لوای کلمه توحید با وحدت و همراهی کنار هم باشیم و از دستاوردها و داشته‌های خود حفظ کنیم.

عسکری با اشاره به اقدامات دولت‌ها پس از انقلاب، یادآور شد: روز گذشته ۱۱۰۰ مدرسه با بیش از ۵‌هزار کلاس در کشور افتتاح شد. رفسنجان قبل از انقلاب از نظر پزشکی در فقر مطلق بود پزشکانی از هند و بنگلادش اینجا بودند، اما اکنون بیش از ۲‌هزار پزشک از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان فارغ‌التحصیل شده اند. مراکز آموزش عالی شهرستان به ۱۰ مرکز رسیده و ۳۰ استادتمام در آن‌ها تدریس می‌کنند. مقالات پنج دانشمند رفسنجانی جزء پراستنادترین مقالات دنیا شده است که این‌ها سبب افتخار است.

وی تصریح کرد: علیرغم همه مشکلاتی که وجود دارد اما در مقابل آن همه توطئه‌های کفر و استکبار جهانی شاهد رشد و بالندگی در کشور هستیم.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکست پروژه اغتشاش بدلیل اشتباه محاسباتی دشمن، اظهار کرد: حالا عوامل محرک خارجی برای مذاکره پیغام می‌فرستند، نشریه انگلیسی دیروز از توقف لندن برای شناسایی سپاه به‌عنوان نهاد تروریستی خبر داد. البته این خوراک تبلیغاتی برای آن‌ها بود. فرانسه و آمریکا نیز رسماً اعلام کردند از فتنه‌گران و آشوب‌گران حمایت نمی‌کنند چون شکست خورده‌اند.

عسکری به اظهارات نماینده آمریکا در امور ایران اشاره و عنوان کرد: رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران اعلام کرده حاضریم به طور مستقیم با ایران وارد مذاکره شویم و بیان کرده که دیپلماسی به پایان نمی رسد. این اظهارات در حالی است که آمریکا کسی نبوده که در ایران تحریم نکرده باشد، هر کسی و هر جایی که امکان داشته تحریم کردند.

وی ادامه داد: ولیعهد سعودی از مسئولین عراقی خواسته که این کشور میزبان وزرای خارجه ایران و عربستان برای مذاکره و حل اختلافات باشد. وزیر خارجه قطر از آمریکا برای ایران پیام آورده که تلاش می‌کنیم سوءتفاهم برطرف شود.

امام جمعه رفسنجان در پایان خطاب به دشمنان ایران اسلامی چنین گفت: دست از دشمنی با ایران اسلامی بردارید، انقلاب اسلامی ایران یک جریان ماندگار، ریشه‌دار و اساسی است و به راه خود تا ظهور امام زمان ارواحنا فداه ادامه می‌دهد.

عسکری اضافه کرد: این وعده حتمی و قطعی خداوند متعال در قرآن کریم و این سنت الهی است که وراثت و حاکمیت بر زمین از آن بندگان صالح خدا خواهد بود. این پیام الهی را بشنوید و این همه با حق و ارزش‌های دینی در نیافتید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x