حومه رفسنجان

آغاز بکار بیست‌ودومین نمایشگاه سیار موزه ملی علوم و فناوری ایران در رفسنجان

بیست و دومین نمایشگاه سیار موزه ملی علوم و فناوری همزمان با هفته ترویج علم و سال جهانی علوم پایه از صبح امروز ۲۱ آبان به میزبانی دانشگاه ولی عصر رفسنجان و با همکاری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان آغاز بکار کرد.

آغاز بکار بیست‌ودومین نمایشگاه سیار موزه ملی علوم و فناوری ایران در رفسنجان

معاون نمایشگاهی موزه علوم و فناوری ایران در حاشیه افتتاح این نمایشگاه که با حضور مسئولین شهرستان رفسنجان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موزه ملی علوم و فناوری ایران در عرصه نظام علم و فناوری کشور نه تولیدکننده و نه مصرف‌کننده علم است بلکه کار ترویج علم و فناوری را انجام می‌دهد بر این اساس طبق اساسنامه موزه ملی علوم و فناوری ایران برای توسعه عدالت آموزشی در کشور از سال ۹۱ تصمیم گرفتیم نمایشگاه‌های سیار علوم و فناوری را برگزار کنیم.

اسماعیل کاظمی افزود: این نمایشگاه ها از سال ۹۱ توسعه یافته و در حال حاضر ۵۳ اثر موزه‌ای در مساحت ۸۰۰ مترمربع معرض دید علاقمندان بویژه دانش‌آموزان و دانشجویان قرار گرفته که از دو بخش علوم قدیم و علوم جدید تشکیل شده است.

معاون موزه علوم و فناوری ایران با ابراز امیدواری از استقبال از این نمایشگاه توسط دانش‌آموزان و دانشجویان رفسنجانی، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تا ۴ آذرماه به مدت ۱۴ روز ادامه دارد و ساعت برگزاری نمایشگاه برای رفاه خانواده‌ها و ترغیب فرزندان آنها ۸:۳۰ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۸ است.

کاظمی عنوان کرد: ویژگی این نمایشگاه این است که مخاطب می‌تواند بصورت تعاملی به همه وسایل دست بزند. بنابراین وقتی آن را حس و لمس می کند می‌تواند با آن موضوع علمی ارتباط پیدا کند و در ذهن او نهادینه شود.

به گزارش حومه غربی، در این نمایشگاه ۵۳ اثر شامل گران‎کش‌ها، الحیل‌ها، نجوم و فیزیک در دو بخش علوم و فناوری‌های قدیم ایران و علوم و فناوری‌های جدید به نمایش در ‌آمده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x