حومه رفسنجان

ارتقاء شاخص نوآوری دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان به رتبه ۳۵ در کشور

رئیس دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان گفت: این دانشگاه در شاخص نوآوری به جهش بسیار خوبی دست یافته و در این خصوص سال قبل رتبه ۴۹ را در کشور به دست آورد که امسال این رتبه به ۳۵ ارتقاء پیدا کرده است.
دکتر رضا رنجبرکریمی ۲۶ آذرماه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر شهرستان رفسنجان به مناسبت هفته پژوهش، اظهار کرد: همه دستاوردهایی که در سایه علم و دانش به دست می‌آید حاصل سالها پژوهش و برنامه‌ریزی پژوهشگران و محققان است.
کد خبر: 1749
ارتقاء شاخص نوآوری دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان به رتبه ۳۵ در کشور

ارتقاء شاخص نوآوری دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان به رتبه ۳۵ در کشور

وی افزود: نتایج و ماحصل پژوهش‌های دانشگاه ولی‌عصر (عج) در قالب ۱۱ کتاب به تألیف درآمده که در اختیار سایر دانشگاه‌های کشور گذاشتیم تا بتوانند مشکلات و معضلات موجود در جامعه را حل کنند.

رنجبرکریمی با اشاره به پتانسیل‌هایی مانند معادن، کشاورزی پسته، جاذبه های گردشگری و … در رفسنجان و استان کرمان، تصریح کرد: به میزان خیلی کمی از حوزه دانش‌بنیان‌ها در این عرصه‌ها استفاده شده و تا رسیدن به اثربخشی لازم علم و دانش فاصله زیادی وجود دارد.

رئیس دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان بیان کرد: با وجود ۲۸۴ عضو هیئت علمی در دانشگاه، این اعضا در هر زمینه‌ای از جمله کشاورزی، صنعت، مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تخصص دارند و می توانند به حل مشکلات کمک کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان در شاخص نوآوری به جهش بسیار خوبی دست یافته و در این خصوص سال قبل رتبه ۴۹ را در کشور به دست آورد که امسال این رتبه به ۳۵ ارتقاء پیدا کرده است.

رنجبرکریمی یادآورشد: ارتباط دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان با صنعت از رشد ۳۰۰ درصدی برخوردار است و در این زمینه دانشگاه با صنایع استان از جمله صنعت مس و گل‌گهر سیرجان ارتباط برقرار کرده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان نیز در این مراسم گفت: دانشگاه ولی‌عصر(عج) در بحث همکاری بین‌المللی توانسته از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ تعداد ۲۷۶ مقاله بین المللی را به چاپ برساند.

دکتر مرتضی جعفرپور با بیان اینکه این دانشگاه ۳۸۸ مقاله داخلی را در عرصه‌های مهندسی، صنعتی، کشاورزی، شیمی و فیزیک به چاپ رسانده است، عنوان کرد: سه نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه در لیست دانشمندان ۲ درصد جهان قرار دارند که در دنیا ۸ میلیون دانشمند وجود دارد و از این تعداد ۹۰ هزار در لیست ۲ درصد جهان قرار دارند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان بیان کرد: در طرح دستیار فناوری هم در استان کرمان ۲۶ دانشجو دستیار فناور در شرکت ها به کار گرفته شدند که از این تعداد ۲۰ دانشجو از دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان هستند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x