حومه رفسنجان

برگزیدگان نخستین جشنواره دیوارنگاری رفسنجان معرفی شدند

با برگزاری مراسم اختتامیه، برگزیدگان نخستین جشنواره دیوارنگاری رفسنجان معرفی شدند.
به گزارش حومه رفسنجان، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره دیوارنگاری رفسنجان شامگاه ۳۰ اردیبهشت ماه و با حضور فرماندار، شهردار، رئیس شورای شهر و جمعی از مسئولین و هنرمندان برگزار شد.
کد خبر: 3737
برگزیدگان نخستین جشنواره دیوارنگاری رفسنجان معرفی شدند

برگزیدگان نخستین جشنواره دیوارنگاری رفسنجان معرفی شدند

دبیر برگزاری نخستین جشنواره دیوارنگاری رفسنجان در این مراسم اظهار کرد: این جشنواره از بهمن سال گذشته برای پذیرش آثار کار خود را آغاز کرد و در اردیبهشت امسال اجرا شد.

شریفی افزود: ۷۶ اثر به این جشنواره ارسال و ۱۵ اثر پذیرش شد و ۳۶ نفر مجری این جشنواره بودند که در مجموع ۴۲۰ مترمربع دیوار در اختیار شرکت‌کنندگان گذاشته شد که ۱۵ اثر در ۳۳۳ مترمربع اجرا شد.

وی بیان کرد: ۱۳۵ نفر در حوزه‌های مختلف درگیر این جشنواره بودند و از همه کسانی که حضور و همکاری داشتند تشکر می‌کنم و امیدوارم این جریانات هنری تداوم داشته باشد.

اتفاقات خوب هنری در رفسنجان

فرماندار رفسنجان نیز با بیان این‌که انسان‌های بزرگ و خیری در این شهر داریم که باید قدر آنها را بدانیم، اظهار کرد: هنرمندان و متفکرین و مردم رفسنجان دید بزرگ و جهانی دارند و رویا و فکر آنها باید به منصه ظهور رسانده شود.

حسین رضایی افزود: رفسنجانی‌ها در هر جا بودند تاثیرگذار بودند و دید هنرمندان رفسنجانی جهانی است. ضمن این‌که اتفاقات بسیار خوبی در زمینه هنری در رفسنجان در حال رخ دادن است.

رئیس شورای شهر رفسنجان نیز با تبریک به عضو جدید شورای شهر برای اضافه شدنش به مجموعه شورا، گفت: نیمی از جمعیت شهر را بانوان تشکیل می‌دهند و می‌توانند حضور موثری در عرصه‌های مختلف داشته باشند.

سید حسین رحیمی با قدردانی از شهردار و معاونت هنری شهرداری برای برگزاری این جشنواره، افزود: کار بسیار خوبی که به عنوان اولین جشنواره دیوارنگاری در شهر انجام شد نمودی از حضور ارزشمند هنرمندان در عرصه اجتماعی شهر است.

وی با تأکید بر این‌که شهر نیازمند هنرمند است، یادآور شد: هنرمندانی که سالها در این حوزه فعالیت کردند، موجب افتخار برای شهر رفسنجان هستند. ارتقاء سطح علمی و فرهنگی و هنری در شهر چیزی است که شهرداری رقم می‌زند.

رئیس شورای شهر رفسنجان با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در رفسنجان در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، هنری و اجتماعی، بیان کرد: نگاه متفاوت شهرداری در شهر نتیجه مدیریت بومی، جوان و خلاق شهر خودمان است. همیشه این ذهنیت را داشتیم که باید از بیرون کسی را بیاوریم که شهر را بسازد و باور نداشتیم که جوانانی در شهر هستند که می‌توانند فعالیت های زیادی را به منصه ظهور برسانند.

راهیابی ۱۵ اثر به مرحله دیوارنگاری در نخستین جشنواره دیوارنگاری

شهردار رفسنجان نیز در این مراسم گفت: نخستین جشنواره دیوارنگاری با چند هدف برگزار شد که اولین هدف آن ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین مردم و خود هنرمندان و هدف دیگر آن آموزش و ارتقاء سطح هنرمندان بود.

مجید کهنوجی با بیان اینکه جشنواره دیوارنگاری دو بخش خوشنویسی و نقاشی دیواری داشت، عنوان کرد: در این مراسم نفرات اول تا سوم در دو بخش نقاشی دیواری و خوشنویسی توسط اساتید و داوران و آراء مردمی مشخص خواهند شد.

شهردار رفسنجان اضافه کرد: این جشنواره دو هفته طول کشید که با رای‌گیری مرم و اساتید و داوران نفرات اول تا سوم انتخاب می‌شوند.

سید محسن سجادی معاون هنری شهرداری رفسنجان نیز پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های هنری رفسنجان را بالا دانست و گفت: با این ظرفیت‌هاست که جشنواره‌هایی از این دست در شهرستان رقم می‌خورد و نیاز است در رفسنجان هنرمندان دیده شوند و این برنامه‌ها اجرا شود.

به‌گزارش ایسنا، بر اساس آراء هیئت داوران، در بخش نقاشی دیواری، تندیس جشنواره و لوح افتخار مقام اول به اکرم شاه نظری سرپرست گروه ساروج با اجرای اثر باغ سرای باقری تعلق گرفت.

هم‌چنین خانم‌ها هما عبدالله‌پور سرپرست گروه خمره برای اجرای اثر نقشینه و مریم هنرمند سرپرست گروه آینه یزدان برای اجرای اثر هنر صنعت ایرانی به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

در بخش خوشنویسی دیواری نیز تندیس جشنواره و لوح افتخار مقام اول به آقای سعید کریمی برای اجرای اثر توحید تقدیم شد.

هم‌چنین آقایان احسان قهرمانی برای اجرای اثر چشم دل و محمدحسن حسینعلی‌زاده برای اجرای اثر عرفان به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزیدگان نخستین جشنواره دیوارنگاری رفسنجان معرفی شدند

در این مراسم از آثار منتخب جشنواره نیز تقدیر شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x