حومه رفسنجان

سفر رئیس اتحادیه آفریقا به روسیه و اوکراین برای تامین غلات

بر اساس گزارش اسپوتنیک، مکی سال، رئیس اتحادیه آفریقا و رئیس جمهور سنگال به زودی به روسیه و اوکراین سفر خواهد کرد تا با مقامات دو کشور درباره  تامین غلات و کود‌های شیمیایی به قاره آفریقا گفتگو کند. سال گفت: ما از آفریقا اختیاراتی دریافت کرده‌ایم که از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بخواهیم شرایطی ایجاد کند و به اوکراین اجازه دهد غلات و کود‌های مورد نیاز را صادر کند. همچنین درباره امکان لغو برخی تحریم‌ها علیه روسیه گفتگو می‌کنیم تا  تجارت و تامین کود برای ما میسر شود. او خواستار کاهش تنش در اوکراین شد و اعلام کرد که آفریقا در کانون درگیری ها قرار گرفته و این در حالی است که هیچ کاری در قبال آن نمی‌تواند انجام دهد.
خبرگزاری اسپوتنیک از سفر رئیس اتحادیه آفریقا به روسیه و اوکراین برای رایزنی درباره تامین غلات مورد نیاز کشور‌های عضو این اتحادیه خبر داد.
سفر رئیس اتحادیه آفریقا به روسیه و اوکراین برای تامین غلات

مکی سال، روز دوشنبه در افتتاحیه پنجاه و چهارمین کنفرانس وزرای اقتصاد و دارایی آفریقا در شهر دیامنیادیو سنگال سخنرانی کرد. رئیس اتحادیه آفریقا در سخنرانی خود به وضعیت جنگ اوکراین و تأثیر آن بر قاره آفریقا اشاره کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد پیشتر یادآور شد: اوکراین و روسیه ۳۰ درصد از تولید جهانی گندم و جو، یک پنجم ذرت و بیش از نیمی از روغن آفتابگردان را در اختیار دارند. غلات این دو کشور فقیرترین مردم جهان را تغذیه می‌کند.

به گفته گوترش، روسیه و اوکراین بیش از یک سوم گندم وارداتی به ۴۵ کشور کمتر توسعه یافته را تشکیل می‌دهند.

«ریم ندا» سخنگوی برنامه جهانی غذا هشدار داد در پی کاهش صادرات غلات و انواع روغن از روسیه و اوکراین، کشور‌های جهان با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

برنامه جهانی غذای ملل متحد با اشاره به گزارش بحران مواد غذایی در جهان که اوایل این ماه منتشر شد اعلام کرد جنگ در اوکراین ماهیت به هم پیوسته و شکنندگی سیستم‌های کشاورزی را برملا کرد.  شمار افرادی که با ناامنی شدید غذایی مواجه هستند سال ۲۰۲۱ به رقم بی سابقه ۱۹۳ میلیون نفر رسید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x