حومه رفسنجان

مردم رفسنجان امسال چقدر صدقه دادند؟

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان رفسنجان گفت: در 11 ماهه امسال، 2 میلیارد و 715 میلیون تومان صدقه مردمی، جمع‌آوری و در امور معیشتی نیازمندان هزینه شده است.
حسین فداکار در گفت و گو با حومه رفسنجان با تبریک روز احسان و نیکوکاری، در تشریح عملکرد کمیته امداد رفسنجان در سال جاری، اظهار کرد: در 11 ماهه امسال، 2 میلیارد و 715 میلیون تومان صدقه جمع‌آوری شده ضمن اینکه خیّرین رفسنجانی در این مدت، در طرح «اکرام» برای کودکان یتیم، فرزندان طلاق و ... 4 میلیارد و 521 میلیون تومان هزینه کردند.
کد خبر: 2958
مردم رفسنجان امسال چقدر صدقه دادند؟

1مردم رفسنجان امسال چقدر صدقه دادند؟

 

وی میزان زکات مستحبی مردم رفسنجان در سال جاری را 960 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در حوزه درآمد کفاره و فطریه، از عید فطر سال گذشته تا اول اسفندماه امسال مبلغ یک میلیارد و 182 میلیون تومان کفاره و فطریه جمع‌آوری شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) رفسنجان با اشاره به جمع‌آوری 209 میلیون تومان در جشن عاطفه‌ها در مهرماه امسال، ادامه داد: برای 104 نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد شهرستان در سال جاری به مبلغ دو میلیارد تومان جهیزیه تهیه و اهدا شده است. همچنین برای 50 نفر از کسانی که تحت پوشش نبودند نیز در طرح «غدیر» با مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان جهیزیه اهدا شد.

فداکار با بیان این‌که 4230 خانوار نفر تحت پوشش کمیته امداد رفسنجان قرار دارند، ادامه داد: پرداخت ماهیانه کمک‌هزینه برای 150 کودک دچار سوءتغذیه، پرداخت سبد تغذیه به 250 خانم‌هایی که در دوران شیردهی و دچار سوءتغذیه هستند و پرداخت کمک‌هزینه خرید و تعمیر لوازم منزل به‌مبلغ 680 میلیون تومان برای مددجویان تحت پوشش در سال جاری انجام گرفته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) رفسنجان در ادامه به پرداخت وام قرض‌الحسنه به مددجویان اشاره و اظهار کرد: در 11 ماهه امسال 695 مورد وام قرض‌الحسنه کارگشایی به مددجویان در مجموع با 9 میلیارد و 574 میلیون تومان پرداخت شده است، همچنین وام قرض‌الحسنه درمانی برای افراد تحت پوشش و غیرمددجو به‌مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان و 479 مورد وام اشتغال با بازپرداخت هفت ساله با مبلغ 40 میلیارد تومان پرداخت شده که وام اشتغال از 30 تا 150 میلیون تومان بسته به حرفه و شغل مورد نظر پرداخت شده است. ضمن این‌که تمامی این وام‌ها با سود چهار درصد است.

فداکار با اشاره به تحت پوشش بودن 726 دانش‌آموز و 960 دانشجو در کمیته امداد امام خمینی(ره) رفسنجان، یادآور شد: در 11 ماهه امسال مبلغ 11 میلیارد و 350 میلیون تومان هزینه درمانی برای افراد تحت پوشش پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) رفسنجان با تقدیر از کمک‌های خیران و مردم نیکوکار اضافه کرد: افراد بی‌بضاعت در رفسنجان بعضاً عزت‌مندانه زندگی می‌کنند و به کمیته امداد برای حمایت مراجعه نمی‌کنند اما در عین حال کمک‌های موردی کمیته امداد امام خمینی(ره) رفسنجان بسیار زیاد است لذا این موضوع که جا افتاده رفسنجان شهرستان برخوردار است، صحت ندارد و این‌گونه نیست چرا که خیّرینی داریم که در تأمین زندگی خود درمانده‌اند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x