حومه رفسنجان

مرمت بازار تاریخی رفسنجان در دستور کار قرار گرفت

فرماندار رفسنجان گفت: براساس تفاهمنامه‌ای که با اداره‌کل میراث فرهنگی کرمان و شهرداری رفسنجان منعقد می‌شود، با همکاری این دو نهاد بخشی از بازار تاریخی ایران در شهرستان رفسنجان مرمت و بازسازی خواهد شد.
حسین رضایی شامگاه ۱۵ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از جاذبه‌های گردشگری شهرستان رفسنجان، اظهار کرد: رفسنجان بیش از 300 اثر گردشگری دارد که از این تعداد فقط 70 اثر به ثبت ملی رسیده‌اند.
کد خبر: 3593
مرمت بازار تاریخی رفسنجان در دستور کار قرار گرفت

مرمت بازار تاریخی رفسنجان در دستور کار قرار گرفت

وی به برخی از آنها از جمله بزرگترین خانه خشتی جهان- خانه حاج آقا علی در قاسم آباد-، دهکده گردشگری اودرج، موزه ریاست جمهوری، موزه مردم شناسی، کاروانسرای تاریخی شاه عباسی، قلعه ها و برج ها، قنات ها، طولانی ترین بازار تاریخی در ایران و دیگر آثار اشاره کرد.

رضایی در ادامه بیان کرد: براساس تفاهمنامه اداره‌کل میراث فرهنگی کرمان و شهرداری رفسنجان، با همکاری این دو نهاد بخشی از بازار تاریخی ایران در شهرستان رفسنجان مرمت و بازسازی می‌شود.

وی افزود: بازار رفسنجان که با نام بازار تاریخی رفسنجان نیز شهرت دارد، از آثار تاریخی و مکان‌های دیدنی این شهر به‌شمار می‌رود و از گذشته‌های دور به‌عنوان یکی از مراکز مهم اقتصادی و تجاری شهر شناخته شده است.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: بازار رفسنجان را می‌توان سمبلی از معماری‌های دوران مختلف برشمرد و آن را یکی از منحصربه‌ فردترین آثار تاریخی در استان کرمان و شهرستان رفسنجان معرفی کرد. بنای نخستین این مجموعه‌ ارزشمند تاریخی در اواسط قرن ۶ هجری قمری احداث شد و با توجه به ارزش تاریخی، بازار رفسنجان در سال ۱۳۸۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

رضایی با اشاره به هفته میراث فرهنگی از 28 اردیبهشت‌ماه تا سوم خرداد، یادآور شد: در یکی از روزهای این هفته اقامتگاه گردشگری در رفسنجان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x