حومه رفسنجان

پرورش کرم ابریشم برای نخستین بار در دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان

عضو هیئت علمی گروه گیاه پزشکی و مسئول پروژه پرورش کرم ابریشم در دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان گفت: امسال برای اولین بار پروژه پرورش کرم ابریشم در این دانشگاه اجرا شد.
دکتر فاطمه حسینی‌نوه ۱۱ خرداد ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه پرورش کرم ابریشم یک طرح کارآفرینی مربوط به انجمن علمی گیاه پزشکی با حمایت بخش انجمن های علمی معاونت فرهنگی اجتماعی و همکاری دانشکده کشاورزی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان از ابتدای سال آغاز شده است.
کد خبر: 3906
پرورش کرم ابریشم برای نخستین بار در دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان

پرورش کرم ابریشم برای نخستین بار در دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان

وی افزود: در این طرح یک جعبه تخم نوغان با پنج سن لاروی پرورش دادیم و در نهایت پیله تنی انجام و پیله ها برای تولید نخ ابریشم و مصارف بهداشتی وارد بازار خواهد شد.

حسینی‌نوه با اشاره به اینکه هر جعبه تخم حدود ۲۸ هزار تخم دارد، بیان کرد: برای اینکه طرح برای اولین بار به اجرا درآمده، برآوردمان این است که ۱۵ هزار پیله برداشت کنیم.

وی در خصوص توجیه اقتصادی طرح عنوان کرد: اگر کشاورزی دسترسی به باغ توت داشته باشد و بتواند برگ درخت توت را تامین کند این کار از ابتدای فروردین آغاز و بعد از ۴۰ روز در هفته های میانی اردیبهشت به پایان می رسد و توجیه اقتصادی دارد.

این استاد دانشگاه گفت: برای موفقیت طرح باید همزمان با آموزش و ترویج کار توسعه توتستان‌ آغاز شود و امیدواریم به زودی این مهم محقق شود.

حسینی‌نوه با اشاره به اینکه امید داریم بتوانیم سال آینده بستری برای تربیت نیروی انسانی و کارآفرینی فراهم کنیم، تصریح کرد: همه افراد شرکت کننده در این طرح گواهی شرکت در دوره پرورش کرم ابریشم را دریافت کردند که یک مدرک کاربردی بسیار ارزشمند در آینده شغلی آنها محسوب می‌شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x