حومه رفسنجان

پیش‌بینی اعتبار برای بازسازی و مرمت بازارهای تاریخی استان کرمان

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در دولت سیزدهم برای بهسازی، بازسازی و مرمت بازارهای تاریخی در استان کرمان از جمله در کرمان، سیرجان و رفسنجان اعتباراتی را برای سفر پیش‌بینی کردند.
علی دارابی ظهر امروز چهارم خرادماه در سفر به رفسنجان و بازدید از بازار این شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز با همراهی فرماندار، شهردار، مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان از بازار تاریخی رفسنجان بازدید کردیم. همت شایسته مسئولان و حمایت‌های فرمانداری، برای مرمت و بازسازی این بازار تاریخی که قدمت کهنی دارد، شایسته است.
کد خبر: 3819
پیش‌بینی اعتبار برای بازسازی و مرمت بازارهای تاریخی استان کرمان

پیش‌بینی اعتبار برای بازسازی و مرمت بازارهای تاریخی استان کرمان

وی افزود: مقداری از کارها باقی ‌مانده که در بازدید و گفتگوهایی که با کسبه داشتم چند درخواست داشتند که شامل تسریع مرمت و بازسازی و مقاوم‌سازی و استحکام‌سازی این بنا بود که مورد تأیید است.

دارابی گفت: قرار شد شهرداری رفسنجان و میراث استان هرکدام ۵۰ درصد بودجه‌ای را تخصیص دهند و این بازار زیبا و تاریخی را که هم تاثیر بسیار زیادی در رونق کسب‌وکار خواهد داشت و هم به بهزیستی و بهسازی محیط کمک می‌کند را بازسازی کنند چرا که یکی از اقدامات ما این است که شرایط زندگی و زیست مردم را فراهم کنیم.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه تصریح کرد: در دولت سیزدهم برای بهسازی، بازسازی و مرمت بازارهای تاریخی در استان کرمان از جمله در کرمان، سیرجان و رفسنجان اعتباراتی را برای سفر پیش‌بینی کردند. ما هم بودجه‌ای را از طرف میراث تخصیص می‌دهیم که با کمک شهرداری و میراث این کار سامان یابد.

دارابی در پاسخ به این‌که مرمت و بهسازی بازار رفسنجان چه زمانی پایان می‌یابد؟ گفت: زمان‌بندی را میراث استان و شهرداری رفسنجان باید به ما اعلام کنند.

شهردار رفسنجان نیز در این بازدید گفت: اگر اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی تأمین شود یعنی شهرداری ۲۵ میلیارد و میراث ۲۵ میلیارد اختصاص دهند از روزی که میراث اعتبار را واریز کند، هشت ماه بعد تحویل می‌دهیم.

خبرنگار: حسین میرزا اسدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x