حومه رفسنجان

چراغ فرهنگ در کرمان تعطیل نیست/چراغ فرهنگ در استان تعطیل و بدست شیطان افتاده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: چراغ فرهنگ در استان کرمان نه‌تنها تعطیل نیست که پرفروغ‌تر از سال‌های گذشته روشن است و اهالی فرهنگ و هنر با جدیت امور فرهنگی را دنبال می‌کنند.
به گزارش حومه رفسنجان ، اظهارات جنجالی حجت‌الاسلام جلالی نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی روز گذشته جمعه ۱۹ اسفندماه در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره قرآنی استانی مُدهامتان در انار بسیار خبرساز شد. جلالی در بخشی از سخنانش اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی استان را رها کرده‌اند به امان خدا، کاشکی به امان خدا داده بودند، داده،اند دست شیطان!! مسئولین انگیزه‌ای ندارند و چراغ فرهنگ در استان ما تعطیل است.

چراغ فرهنگ در کرمان تعطیل نیست/چراغ فرهنگ در استان تعطیل و بدست شیطان افتاده است

وی افزود: هزینه غذای زندانیان کشور نصف بودجه فرهنگ کشور است، در این شرایط باید خودمان جهادی کار انقلابی ‌و فرهنگی انجام دهیم والا منتظر دولت‌ها نباید باشیم.

جلالی خاطرنشان کرد: بنده سه سال نماینده هستم، شورای فرهنگ عمومی استان کرمان یک مرتبه تشکیل شده و یک مرتبه شرکت کرده‌ام، در صورتیکه بنده نماینده قوه مققنه در شورای فرهنگ عمومی استان هستم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه تقریبا تمام دولت‌ها نسبت به فرهنگ کم لطفی و بی اعتنایی داشته اند و در حق فرهنگ احجاف شده است، گفت: این بودجه ها کفاف این حوزه گسترده و مهم را نمی دهد.

حجت الاسلام جلالی لازمه رشد و پیشرفت در حوزه فرهنگی را توجه بیشتر به این حوزه مهم دانست و گفت: ضرورت دارد دولت ها بودجه بیشتری برای حوزه فرهنگ اختصاص دهند.

چراغ فرهنگ در استان کرمان تعطیل نیست

اما محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز در گفت‌وگویی به اظهارات نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس واکنش نشان داد و بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت مردمی، پرداختن به موضوعات فرهنگی و هنری است و در این راستا تحقق عدالت فرهنگی اصلی‌ترین محور در اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری است.

روحی افزود: سند این امر اجرای رویدادها، برنامه‌های متعدد فرهنگی هنری و پیگیری دغدغه هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر در موضوعات مختلف است.

وی عنوان کرد: چراغ فرهنگ در استان کرمان نه‌تنها تعطیل نیست که پرفروغ‌تر از سال‌های گذشته روشن است و اهالی فرهنگ و هنر با جدیت امور فرهنگی را دنبال می‌کنند.

روحی در خصوص صحبت نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر برگزار نشدن جلسات شورای فرهنگ عمومی استان، بیان کرد: جلسات این شورا در دوره‌های قبلی تشکیل شده و پس از مسئولیت بنده نیز برگزار می‌شود. البته در چهارماه ابتدای امسال به دلیل تغییرات در مدیریت استان و اداره‌ کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، این جلسات برگزار نشد که دلیلی بر بی‌توجهی به موضوعات فرهنگی نیست.

برگزاری ۵ جلسه شورای فرهنگ عمومی در ۸ ماه امسال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: برای برگزاری این جلسات، همه اعضای شورای فرهنگ عمومی استان نیز دعوت شده‌اند اما اگر عضوی حضور پیدا نکند این گلایه ماست.

وی با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی استان در سال ۱۳۹۹، پنج جلسه، در سال ۱۴۰۰، چهار جلسه و در هشت ماهه سال جاری پنج جلسه تشکیل شده است، افزود: جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌های استان نیز برگزار می‌شود.

روحی با اشاره به جلسات شورای سیاست‌گذاری فرهنگ عمومی استان پیش از تشکیل شورای فرهنگ عمومی گفت: در سال جاری ۱۰ جلسه شورای سیاست‌گذاری فرهنگ عمومی استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، معاون سیاسی امنیتی استاندار و دیگر اعضا برگزار و موضوعات جلسات شورا بحث و بررسی می‌شود تا خروجی شورای فرهنگ عمومی کاربردی‌تر و عملی‌تر باشد.

وی ادامه داد: در فتنه اخیر و جنگ ترکیبی دشمن در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان، رسانه‌ها و فضای مجازی استان رصد و تصمیماتی اتخاذ و اجرایی شد. همچنین کار الگویی، در مدارس مصوبه شورا بوده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x