حومه رفسنجان

کلینیک بازتوانی قلبی و عروقی در رفسنجان افتتاح شد

از آنجایی که آمار بیماران دیابتی، سکته های قلبی و اعمال جراحی قلب در رفسنجان رو به افزایش است، کلینیک بازتوانی قلبی و عروقی با هدف برگرداندن این بیماران به زندگی و انجام فعالیت ها و افزایش امید به زندگی گشایش یافت و اجرای سه رکن اساسی شامل مصرق منظم دارو، شیوه زندگی و رژیم غذایی برای این بیماران را در دستور کار دارد.
به گزارش حومه رفسنجان، به گفته دکتر علی اسماعیلی ندیمی موسس و مسئول فنی این کلینیک، در دو دهه آینده شاهد رشد بیماران قلبی و عروقی خواهیم بود که عمل جراحی قلب باز را انجام دادند لذا ایجاد این مرکز کمک می کند تا آن ها را به زندگی بازگرداند.
کد خبر: 2376
کلینیک بازتوانی قلبی و عروقی در رفسنجان افتتاح شد

کلینیک بازتوانی قلبی و عروقی در رفسنجان افتتاح شد

وی با اشاره به اینکه در جامعه امروزی خيلي از بیماران به مراکز درمانی و قلبی و عروقی زیر ٦٠ سال سن دارند افزود: اینگونه بیمارانی که به علت حوادث قلبی عروقي بايد عمل جراحی و يا انژيوگرافي و استنت گذاري شوند بعد از این اقدامات امید به زندگی در ان ها کاهش می یابد و تحرک مناسب ورزشی هم ندارند و در کنار ان دچار افسردگی و ناتوان می شوند تا جایی که حتی خانه نشین شده و دیگر نمی توانند سر کار بروند.

این متخصص قلب و عروق ادامه داد: این افراد در این مرکز با انجام تست های قلبی، ورزش های خاص و مشاوره تغذیه و نیز کنترل مصرف داروها توان بسيار بهتري پيدا كرده و قادر به انجام فعالیت های کاری و زندگی روزمره می شوند.

وی تصریح کرد: کیفیت زندگی در جامعه باید بالا رود علاوه بر پرهیز از مصرف مواد مخدر، سیگار، مشروبات الکلی، غذاهای فست فود و چرب و نمکی، سعی کنند شیوه و سبک زندگی را به سمت مصرف غذاهای کم کالری، انجام ورزش های سبک ( روزانه تا نیم ساعت پیاده روی ) ببرند.

دکتر اسماعیلی گفت: درمان های طب سنتی در برای بیماران قلبی و عروقی را نفی نمی کنیم اما این ها مکمل هستند و درمان جایگزین نیستند . بیمار قلبی و عروقی باید داروی خود را مصرف کند و می تواند در کنارش طب سنتی را هم پیش بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این مرکز اشخاص بیماری که عمل جراحی قلب انجام داده اند داریم که حتی توان راه رفتن نداشتند با کنترل دارو و انجام ورزش های متناسب و مشاوره تغذیه ای اکنون می توانند علاوه بر انجام فعالیت های روزمره خود که روزگاری فکر نمی کردند به این حد از امید به زندگی برسند، حتی سر کار خود حاضر می شوند و فعالیت می کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x