حومه رفسنجان

یادواره شهدای شهرستان رفسنجان برگزار شد + تصاویر

همزمان با سومین سالروز شهادت سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، یادواره شهدای شهرستان رفسنجان صبح امروز 13 دی‌ماه در معراج الشهدا حسینیه ثارالله رفسنجان با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان و اقشار مردم برگزار شد.
به گزارش حومه غربی، حاج حسین کاجی روایت‌گر دفاع مقدس به بیان خاطراتی از شهدای دفاع مقدس و سردار سلیمانی پرداخت و راز ماندگاری سردار سلیمانی را فراموش نکردن راه شهدا توسط ایشان دانست.
کد خبر: 2028
یادواره شهدای شهرستان رفسنجان برگزار شد + تصاویر

یادواره شهدای شهرستان رفسنجان برگزار شد + تصاویر

این جانباز دوران دفاع مقدس در این مراسم اخلاص و شجاعت رزمندگان و فرماندهان رفسنجان در دوران دفاع مقدس را بی‌نظیر خواند و گفت: رد پای بچه‌های رفسنجان در همه عملیات‌های دوران دفاع مقدس مشهود بود.

سردار حسین کاجی عنوان کرد: حاج‌قاسم سلیمانی با تمام وجودش باور کرد که شهدا زنده اند و حاضرند، از توانمندی شهدا استفاده کرد و در زندگی‌اش شهدا را فراموش نکرد او نجوای شهدا را می‌شنید، حاج‌قاسم اگر با همه شهدای دیگر فرق داشت دلیلش این بود که صدای شهدای دیگر در گوشش بود.

امام جمعه رفسنجان نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و جان‌فدای امت اسلامی حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، از برشمردن بیش از ۶۰ عنوان برای سردار سلیمانی توسط رهبر فرزانه انقلاب یاد و اظهار کرد: او نمونه شاخص تربیت شده مکتب اسلام و امام است، رهبر انقلاب ایشان را صاحب یک مکتب معرفی می‌کنند و مکتب ایشان را در دو نکته صدق و اخلاص می‌دانند. سردار سلیمانی صادقانه عمل می‌کرد، عملش بیانش را تایید می‌کرد، ایشان با عمل صالحش و جان‌فدایی در میدان عمل، رفتارش مؤید گفتارش بود.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری خاطر نشان کرد: مکتب یعنی اصولی که نزد یک جامعه پذیرفته شده، به آنها عمل می‌شود و از آنها دفاع می‌کند، سردار سلیمانی به تعبیر رهبر انقلاب یک مکتب است.

امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که هر مدعی ایمان، مومن نیست و هر مدعی پیرو ولایت، پیرو نیست، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی کسی است که ادعای ولایت‌مداری و انقلابی می‌کند و در عمل موضع انقلابی می‌گیرد، با جان و مال در خدا جهاد کردند و ولایت‌مدار حقیقی است.

وی به شعار سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی با عنوان “جان فدا” اشاره کرد و گفت: اگر حاج‌قاسم خودش را جان فدای انقلاب و اسلام می‌داند در میدان عمل این را نشان می‌دهد و خداوند می‌فرماید اینان راستگو هستند.

امام جمعه رفسنجان صدق و اخلاص را دو شاخصه مکتب سردار سلیمانی دانست و خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی از سردار سلیمانی در میادین سیاسی کارآمدتر به خاطر اخلاص و صداقتش، امروز بیش از ۸۰ کشور جهان در گلزار شهدای کرمان جمع شدند.

عسکری با بیان این‌مطلب که موکب‌های واقع در گلزار شهدای کرمان یادآور اربعین حسینی است و چه می‌شود که این‌گونه می‌شود، یادآور شد: چه می‌شود که یک انسان از یک خانواده عشایری نه پول دارد، نه پارتی دارد نه کسی را دارد که یک جریان سیاسی بخواهد او را بالا ببرد اما با اخلاص قدم در میدان گذاشت و خداوند او را بلندآوازه کرد و می‌بینیم چگونه دلهای مشتاق مردم از سراسر دنیا به گلزار شهدای کرمان می‌آیند. سردار روحیه فداکاری و نوعدوستی داشت، این خصلت سردار را می‌توانیم در زندگی جاری کنیم، از هرکجای دنیا ندای مظلومیت بلند می‌شد اگر می‌توانست به کمکش می‌رفت و از یاری رساندن گروه‌ها نیز استقبال می‌کرد.

این مراسم معنوی و باشکوه با اجرای برنامه قرائت قرآن توسط قاری بین‌المللی حاج‌قاسم مقدری از استان خوزستان، اجرای تصنیف «سردار عشق» برای اولین بار توسط دانش‌آموزان دهه هشتادی با مدیریت کانون باقرالعلوم شهر سرچشمه، مدیحه‌سرایی، نواختن گروه دمامه‌زنی، گرداندن پرچم متبرک به آستان اباعبدالله الحسین(ع) همراه بود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x