حومه رفسنجان

یک بام و دو هوای غرب در مذاکرات هسته‌ای

طی روز‌های گذشته، آمریکا با تصویب دو طرح ضد ایرانی در مجلس سنای این کشور سنگ اندازی در مسیر مذاکرات را شروع کرده است. سنای آمریکا چهارشنبه گذشته، طرح حفظ تحریم‌ها علیه بانک مرکزی ایران که با هدف محدودسازی همکاری‌های تهران – پکن به مجلس سنای آمریکا ارائه شده بود و همینطور طرح دیگری را با هدف جلوگیری از رفع تحریم‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تصویب رساند. اگرچه این طرح‌ها الزام‌آور نیستند، اما سناتور‌های آمریکایی در تلاشند که این طرح را به قانون تبدیل کنند.
با وجود لفاظی‌های آمریکا درباره احیای برجام، تصویب طرح‌های ضد ایرانی در سنای این کشور نشان از کارشکنی طرف آمریکایی در مذاکرات دارد.
یک بام و دو هوای غرب در مذاکرات هسته‌ای

کارشناسان بر این باورند که اگر این طرح‌ها به قانون تبدیل شوند می‌تواند روند مذاکرات هسته‌ای ایران را پیچیده‌تر کند. نبود عزم جدی در طرف آمریکایی و عدم اتخاذ تصمیم به موقع، روند دستیابی به توافق را مختل کرده است. آمریکایی‌ها از یک طرف از توافق قریب الوقوع حرف می‌زنند و از طرف دیگر با تصویب لایحه‌های ضد ایرانی و خواسته‌های فرابرجامی مسیر مذاکرات را به بیراهه می‌کشانند. در ادامه، کارشکنی طرف آمریکایی در پیشبرد مذاکرات را بررسی می‌کنیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x