حومه رفسنجان

کودکان، بیشترین مبتلایان به آنفلوآنزا در رفسنجان/ یک مورد فوتی در انار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه در حال حاضر کودکان بیشترین مبتلایان به آنفلوآنزا را در رفسنجان به خود اختصاص داده‌اند، اعلام کرد که این بیماری در شهرستان روند ثابتی به خود گرفته و در حال فروکش کردن است.

کودکان، بیشترین مبتلایان به آنفلوآنزا در رفسنجان/ یک مورد فوتی در انار

دکتر عباس اسماعیلی در گفت و گو با حومه غربی در خصوص آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزا اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آنفلوآنزا امسال زودتر از موعد مقرر در کشور و به خصوص در رفسنجان شروع شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد بیماری آنفلوآنزا را با سرماخوردگی یکی می‌دانند، افزود: این دو بیماری با یکدیگر تفاوت‌های بسیار عمده‌ای دارند. آنفلوآنزا با علائم تب، لرز، سرفه و با نشانه‌های عمومی مثل کوفتگی، درد عضلات و سردرد شروع می‌شود؛ در حالی که سرماخوردگی تب ندارد و ممکن است با علائم آبریزش، ترشحات، سرفه و یا عطسه نمایان شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مخصوصا شستن دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و عدم حضور در مکان‌های شلوغ، مسئله مهم واکسیناسیون است، یادآور شد: همه افراد نیاز به واکسن آنفلوآنزا ندارند، بلکه افراد بالای ۶۵ سال، کودکان زیر ۵ سال، زنان باردار و افراد با بیماری زمینه‌ای گروههایی هستند که آنفلوآنزا می‌تواند برای آنها خطرناک باشد لذا توصیه ما به این گروهها تزریق واکسن است.

اسماعیلی ادامه داد: تاکنون ۱۱۰۰ دوز واکسن هلندی آنفلوآنزا برای زنان باردار و افراد زیر ۱۸ سال دارای بیماری زمینه‌ای و همچنین ۹۰۰ دوز واکسن ایرانی آنفلوآنزا برای کادر درمان و پزشکان در رفسنجان توزیع شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان کودکان را بیشترین مبتلایان به آنفلوآنزا در رفسنجان دانست و تصریح کرد: عمده بستری‌های مشکوک به آنفلوآنزا در رفسنجان را کودکان تشکیل می‌دهند و سویه‌های در حال چرخش در رفسنجان از نوع A و H۳N۲ می‌باشند.

اسماعیلی با بیان اینکه تاکنون یک مورد فوت ناشی از بیماری آنفلوانزا در شهرستان انار داشتیم، خاطرنشان کرد: روند مراجعان به مراکز درمانی با علائم آنفلوآنزا رو به کاهش بوده و این بیماری خوشبختانه در رفسنجان در حال فروکش کردن است اما با این حال بار دیگر تأکید می‌کنم همشهریان حتماً دستورالعمل‌های بهداشتی را همچنان با دقت رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در پایان عنوان کرد: توصیه می‌شود والدین در صورت مشاهده علائم بیماری در فرزندان خود مخصوصا دانش‌آموزان، سریعاً به مطب پزشک مراجعه کنند و از حضور آن‌ها در مدارس خودداری شود تا باعث ابتلا و انتشار بیماری در سایر افراد نشوند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x