حومه رفسنجان

اعلام آمادگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری جهت سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اعلام حمایت از سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: با ارائه اطلاعات در مورد ظرفیت‌های منطقه به معاونت پارلمانی، کارها را پیگیری می‌کنیم. کارها چون اشتغال ایجاد می‌کنند برای مسئولین انگیزه ایجاد می‌شود که سریع تر کار پیش برود.

اعلام آمادگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری جهت سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

به گزارش حومه غربی به نقل از روابط‌عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، سید محمد حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری در دیدار با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با اشاره به پروژه انتقال آب خلیج فارس به مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، اظهار کرد: انتقال آب از مجتمع مس به منطقه ویژه رفسنجان برای پروژه های موجود مس در این منطقه، مشکل کمبود آب منطقه را تا حد زیادی رفع می‌کند.

حسینی با اعلام حمایت از سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: با ارائه اطلاعات در مورد ظرفیت‌های منطقه به معاونت پارلمانی، کارها را پیگیری می‌کنیم. کارها چون اشتغال ایجاد می‌کنند برای مسئولین انگیزه ایجاد می‌شود که سریع تر کار پیش برود.

وی گفت: با توجه به کمبود آب و تک محصولی بودن رفسنجان این شهر باید به سمت صنعتی شدن پیش رود و مردم صرفا به امید محصول پسته ننشینند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نیز در این دیدار گفت: منطقه ویژه با مساحت 2 هزار هکتار زمین، نیازمند ارتقا گمرک و زیرساخت منطقه است.

روح‌الله بهرامشاهی باتوجه به نگاه تعادلی وزارت نیرو، افزود: دو خط لوله نفت از نزدیکی منطقه ویژه رفسنجان عبور می‌کند که باتوجه به وجود گمرک در منطقه، میتوان صادرات نفت و فرآورده های نفتی را از منطقه ویژه داشته باشیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بیان کرد: با همکاری وزارت خارجه و باتوجه به آمایش منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان می‌توانیم سرمایه گذار خارجی جذب کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت معادن استان کرمان، پیگیر تاسیس پارک صنایع معدنی در استان کرمان هستیم.

بهرامشاهی ضمن بیان اهمیت صادرات محصولات کشاورزی، افزود: برای وزارت راه و شهرسازی درخواست لجستیک پارک را ارسال کرده ایم؛ همچنین کارگو ترمینال نیز در فرودگاه ایجاد می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در پایان گفت: با توجه به نزدیکی مخازن و خطوط لوله نفت جنوبشرق به رفسنجان این ظرفیت وجود دارد که وزارت نفت در راستای مسئولیت اجتماعی خود کمک شایانی به رفسنجان و منطقه ویژه اقتصادی این شهر داشته باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x