حومه رفسنجان

سازماندهی ۱۹۱ گروه جهادی در رفسنجان/ ایجاد ۷۱ صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار با 13 هزار عضو

فرمانده سپاه شهرستان رفسنجان از سازماندهی ۱۹۱ گروه جهادی در این شهرستان خبر داد و گفت: ۷۱ صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار توسط بسیج سازندگی ایجاد شده است که در قالب 412 گروه۱۳۶۰۰ عضو دارند که این صندوقها به مشاغل خانگی کمک می‌کنند و از سرمایه موجود این صندوق یعنی 13 میلیارد تومان، تسهیلات کم‌بهره یک و دو درصد جهت اشتغالزایی بهره مند می‌شوند.

سازماندهی ۱۹۱ گروه جهادی در رفسنجان/ ایجاد ۷۱ صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار با 13 هزار عضو

سرهنگ محمد پساوند عصر امروز 26 آبان در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج، اظهار کرد: اگر هفته بسیج را گرامی می‌داریم به دنبال تجلی اعتلای بسیج با تأکید بر تبیین مجاهدتها و بن‌بست‌شکنی‌های بسیج هستیم. در هرجا انقلاب نیاز پیدا کرده بسیج حضور داشته و در میدان بوده است و در سیل رفسنجان بسیجیان بدون چشمداشت در صحنه حضور داشتند.

وی شعار امسال هفته بسیج را «بسیج خدمتگزار مردم»، اعلام کرد و افزود: در هفته بسیج برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود. شنبه پنجم آذرماه همایش اقتدار بسیج با اجرای صبحگاه مشترک گردان‌های امنیتی و رزمی خواهر و برادر بسیج برگزار می‌شود، پخش بازی‌های تیم ملی فوتبال در جام جهانی با همکاری و هماهنگی شهرداری، برپایی اردوی جهادی پزشکی بسیج جامعه پزشکی رفسنجان در فردوسیه آزادگان، گلباران قبور مطهر شهدا در سطح شهرستان روز پنجشنبه سوم آذر، میقات صالحین، تقدیر از بسیجیان نخبه، اردوی راهیان نور، جلسات بصیرت‌افزایی، برگزاری مسابقات قرآنی، افتتاح چهار پایگاه مقاومت بسیج، رزمایش امر به معروف و نهی از منکر، برپایی میز خدمت جهادی در نماز جمعه، برگزاری شب شعر، برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی توسط تربیت‌بدنی ناحیه، یادواره‌های خانگی شهدا و دیدار با خانواده شهدا و برپایی نمایشگاه خدمات و فعالیت‌های بسیج در روز ۲۹ آبان ازجمله برنامه‌های این هفته است.

پساوند در ادامه به بخشی از عملکرد یکساله سپاه شهرستان رفسنجان اشاره و بیان کرد: ۱۹۱ گروه جهادی سازماندهی شده در رفسنجان داریم که ۸۱۴۸ نفر روز در بحث سیل خدمت‌رسانی انجام دادند. در این زمینه می‌توان به ساخت دو واحد منزل مسکونی، تعمیر و بهسازی ۱۱ واحد مسکونی، توزیع 25 سری جهیزیه، توزیع 320 سری لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمندان، کمک به لایروبی ۷۰۰ منزل در جریان سیل اشاره کرد.

وی ایجاد مجمع جهادگران شهرستان و سازماندهی گروه‌های جهادی را یادآور شد و افزود: ۹۸۰۰ بسته معیشتی از سال گذشته تاکنون در شهرستان توزیع شده و اجرای طرح ویزیت رایگان شامل خدمت پزشکی و دندانپزشکی دیگر خدمات بسیج در یکسال گذشته در شهرستان رفسنجان بوده است.

فرمانده سپاه رفسنجان با اشاره به کمک به بحث ازدواج آسان توسط حوزه مقاومت خواهران، اظهار کرد: ۷۱ صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار توسط بسیج سازندگی ایجاد شده است که در قالب 412 گروه۱۳۶۰۰ عضو دارند که این صندوقها به مشاغل خانگی کمک می‌کنند و از سرمایه موجود این صندوق یعنی 13 میلیارد تومان، تسهیلات کم‌بهره یک و دو درصد جهت اشتغالزایی بهره مند می‌شوند.

پساوند بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های بسیج احداث نیروگاه‌های 5 کیلو واتی در طرح «جهاد روشنایی» در نقاط محروم برای خانواده‌های کم‌درآمد است که در این بخش نیز 170 متقاضی را به بانک‌های عامل معرفی کردیم تا تسهیلات 120 میلیون تومانی را دریافت کنند البته این تسهیلات به حساب اشخاص واریز نمی‌شود بلکه به حساب شرکت‌های مجری توزیع نیروی برق واریز می‌شود و درآمد ناشی از تولید برق برای این خانوارها است که به معیشت آن‌ها کمک می‌کند.

فرمانده سپاه رفسنجان خاطرنشان کرد: 50 متقاضی احداث پنل خورشیدی این تسهیلات را دریافت کردند و بقیه نیز در آینده نزدیک تسهیلات را دریافت می‌کنند؛ اداره برق هم تا 20 سال ضمانت خرید برق تولیدی حاصل از این نیروگاه ها را تضمین کرده است که به نفع خانوارهای کم‌درآمد است.

پساوند به طرح قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در شهرستان رفسنجان نیز اشاره کرد و گفت: طی سه سال مشکل ۱۱۳ روستای دارای تنش آبی شهرستان را برطرف خواهیم کرد که این طرح از خرداد امسال شروع شده و در صدد هستیم نیمه خرداد ۱۴۰۲ به اتمام برسانیم، ضمن آنکه برخی روستاها پیشرفت ۱۰۰ درصدی داشته و پروژه افتتاح شده است.

فرمانده سپاه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در اغتشاشات و آشوب‌هایی که در کشور رخ داده بسیجیان همیشه در کف میدان و پیشگام بودند و تا پاسی از شب برای کنترل ناآرامی‌ها برای امنیت مردم از جان خودشان گذشتند و به میدان آمدند.

وی تصریح گفت: اگر چه اوضاع اقتصادی کشور مطلوب نیست اما اتفاقات اخیر ربطی به معیشت نداشت و حتی یک شعار در راستای مباحث اقتصادی سر داده نشد بلکه شعارهای ساختارشکنانه بود.

سرهنگ پساوند بیان کرد: هدف اصلی دشمن تجزیه ایران و ایجاد ناامنی در کشور بود هیچکدام از آن ها دلشان برای بانوان ایران نمی سوزد بلکه می دانند که در بحث نظامی حریف ایران نمی شوند و این هیاهو را به پا کردند تا به مقاصد شوم خود برسند که ملت ایران آنها را ناکام کردند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x