حومه رفسنجان

افزایش سرخک در رفسنجان/ جان فرزندانتان را به خطر نیندازید!

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان، در پی افزایش نگران‌کننده موارد ابتلا به سرخک در این شهرستان، هشدار داد.
دکتر علیرضا عرب علیدوستی صبح امروز 12 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرخک، یک بیماری ویروسی مسری است که از طریق ذرات معلق در هوا و تماس با ترشحات فرد بیمار سرایت می‌کند. علائم این بیماری شامل تب، بثورات پوستی، التهاب ملتحمه، قرمزی پشت گوش، خستگی، ضعف و بی‌حالی است.
کد خبر: 8364
افزایش سرخک در رفسنجان/ جان فرزندانتان را به خطر نیندازید!

وی گفت: متأسفانه از ابتدای سال 1403، دو مورد قطعی ابتلا به سرخک در رفسنجان ثبت شده است.

علیدوستی افزود: با توجه به نزدیکی استان کرمان به سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی واکسن سرخک شش‌ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است که از همشهریان عزیز تقاضا می‌شود اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی گرفته و آن را به تعویق نیندازند و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک فورا به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی(ع) جهت انجام نمونه گیری مراجعه نمایند.

رئیس مرکز بهداشت رفسنجان عنوان کرد: خانواده‌هایی که فرزند زیر 5 سال دارند و به هر دلیلی واکسن سرخک فرزندشان را انجام نداده‌اند یا به تعویق انداخته‌اند، یا از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

علیدوستی با بیان این‌که سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد، خاطرنشان کرد: به یاد داشته باشید واکسینه نکردن به موقع فرزندانتان، سلامت آنها را به خطر جدی می‌اندازد پس واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در 12 و 18 ماهگی (واکسن MMR) به تعویق نیندازید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x