حومه رفسنجان

برترین‌های بیست‌ویکمین جشنواره پایان‌نامه‌های دینی و قرآنی کشور معرفی شدند

شامگاه ۲۳ آبان ماه در مراسم اختتامیه بیست‌ویکمین جشنواره پایان‌نامه‌های دینی و قرآنی کشور که در تالار خیام دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان برگزار شد، برترین‌های این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.
به گزارش حومه رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری، امام جمعه رفسنجان در این مراسم با تأکید بر این‌که پژوهشگران قرآنی باید قرآن را به صحنه عمل و اجرا بیاورند، گفت: دشمنان نتوانستند قرآن را از ما بگیرند اما تلاش کردند کاربرد قرآن را تغییر دهند که موفق هم بودند. قرآن باید در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و محافل ما به عنوان کتاب مطرح مورد بررسی قرار گیرد اما در محافل ترحیم از آن استفاده می‌شود.
کد خبر: 6189
برترین‌های بیست‌ویکمین جشنواره پایان‌نامه‌های دینی و قرآنی کشور معرفی شدند

 

وی با اشاره به اینکه پیامبراسلام صلی الله علیه و آله فرمودند”خانه‌های خود را با تلاوت قرآن روشن کنید “، گفت: قرآن باید در مراکز علمی و پژوهشی مورد بحث قرار گیرد و از اشارات قرآن بتوانیم روزنه‌های بزرگی به سوی معارف قرآنی برای خود باز کنیم.

امام جمعه رفسنجان تأکید کرد: قرآن کتاب هدایت است و هیچ موضوع مشکوکی در قرآن وجود ندارد ولی متاسفانه قرآنی که این همه برهان و دلایل روشن برای هدایت جامعه دارد، مورد غفلت قرار گرفته است.

معرفی برترین‌ها

به گزارش حومه رفسنجان، در این مراسم با آرای هیئت داوران، در بخش رساله، رساله بهزاد جلالوند از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم رتبه اول، رساله حمیدرضا فاضلی از دانشگاه یزد رتبه دوم و رساله سیده شیما انوشه از دانشگاه قرآن و حدیث رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش پایان‌نامه‌ها نیز پایان‌نامه «روش شناسی آیت الله جوادی آملی» از مهسا علی داد ابهری از دانشگاه علامه طباطبایی رتبه اول مشترک، پایان‌نامه «تدوین الگوی ارتباطی والد فرزند» از منصوره جعفری از دانشگاه اصفهان رتبه اول مشترک، پایان‌نامه «واکاوی چالش‌های سند ۲۰۳۰ بر سبک زندگی خانواده تراز از منظر قرآن کریم» از زینب جعفری از دانشکده علوم قرآنی قم رتبه دوم مشترک، پایان‌نامه «مفهوم سازی انگیزش شوق به مرگ» از زهره شریعت ناصر از دانشکده هدی رتبه دوم مشترک و پایان‌نامه «بازشناسی مفهوم دیگرخواهی» از مریم زارع گاریزی از دانشگاه تهران رتبه سوم را بدست آوردند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x