حومه رفسنجان

برخورد قانونی در انتظار کوره‌داران و مراکز دپوی غیرقانونی چوب در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: با صاحبان کوره‌های زغال‌سوزی و مراکز دپو و نگهداری غیرقانونی چوب در مجاور روستاها در جهت جلوگیری از تضییع حقوق عامه مردم برخورد قانونی می‌شود.
حسین رضایی ظهر امروز 20 اردیبهشت‌ماه در جلسه‌ای که با حضور مدیران جهاد کشاورزی، محیط زیست، عوامل دادگستری و دهیاران روستاهای حومه شرقی در خصوص ساماندهی کوره های زغال سوزی و مراکز انباشت چوب در محل فرمانداری، اظهار کرد: در روستاهای عباس‌آباد آقاغفور، حسین آباد، لطف آباد، عیش آباد و رضاآباد افرادی به‌صورت غیرقانونی چوب دپو و نگهداری می‌کنند و کوره‌های زغال‌سوزی راه‌اندازی کرده‌اند.
کد خبر: 8466
برخورد قانونی در انتظار کوره‌داران و مراکز دپوی غیرقانونی چوب در رفسنجان

وی ادامه داد: این اشخاص تا آخر اردیبهشت‌ماه نسبت به جابجایی این مراکز و کوره‌ها به محل‌های مورد اعلام از سوی محیط‌زیست مهلت دارند در غیر این‌صورت با آن‌ها از سوی دادستانی اعمال قانون خواهد شد.

رضایی بیان کرد: انباشت چوب آن‌هم به طور غیرقانونی در روستاها موجب پدیدار شدن سوسک سرشاخه‌دار می‌شود که می‌تواند به باغ‌های همجوار روستاها آسیب جدی وارد سازد.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه این آفت می‌تواند تا شعاع 5 کیلومتری به باغ‌ها و درختان خسارت بزند، ادامه داد: همچنین کوره‌های زغال‌سوزی در این روستاها با تأمین چوب مورد نیاز از مراکز دپوی چوب غیرمجاز، سلامتی ساکنان را مورد تهدید قرار می‌دهد که نیاز است این مراکز غیرقانونی و نیز کوره‌های زغال‌سوزی جمع آوری و به محلی که اداره محیط زیست اعلام کرده انتقال یابند.

رضایی تصریح کرد: تا آخر اردیبهشت‌ماه جاری مهلت جمع‌آوری و انتقال به صاحبان این مراکز و کوره‌ها داده شده است اگر به این مهلت بی‌توجه باشند با نظر و اخطاریه از سوی دادستانی اعمال قانون خواهند شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x