حومه رفسنجان

جشنواره « آیین های سرزمین ملی من » در رفسنجان برگزار شد

پنجمین جشنواره یک روزه “آیین های سرزمین ملی من” ویژه مدارس سما با هدف معرفی هویت ایرانی و اسلامی امروز صبح با حضور مسئولان شهرستانی با بیش از 120 غرفه محصولات دانش آموزی در دانشگاه آزاد رفسنجان برگزار شد.
در این آئین حسین رضایی فرماندار استقرار مدارس سما در شهرستان را مزیتی برای شهرستان عنوان کرد و گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگی با عنوان آیین های سرزمین من موجب می شود تا دانش آموزان، نوجوانان وجوانان پیرامون سنت های سرزمین خود به تحقیق پرداخته و در احیا واستفاده ازاین ظرفیت ها و پتانسیل ها گام های بلند وموثری درآینده بردارند.
کد خبر: 7887
جشنواره « آیین های سرزمین ملی من » در رفسنجان برگزار شد

وی افزود: چهار مدرسه سما در دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان مستقرند که بیش از هزار دانش آموز در مقاطع دبستان تا دوره متوسطه اول در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

عظیم محمدخانی مدیر کل امور مدارس سمای رفسنجان و مسئول برپایی این نمایشگاه هم در رابطه با نمایشگاه اظهار داشت: هر ساله جشنواره دانش اموزی ویژه مدارس سما قبل از ایام عید نوروز تحت عنوان آئین های سرزمین من برگزار می شود و امسال پنجمین آن یک روزه برپا شد.

وی افزود: پارسال این نمایشگاه با ویژگی عفاف و حجاب بود و امسال با ویژگی شهدای رفسنجان است که در راستای فرمایش رهبری مبنی بر اینکه باید سنن و ملیت کشورمان مورد توجه ویژه قرار گیرد لذا در این نمایشگاه هم دو غرفه مختص شهدای دانش آموزان با هدف بزرگداشت شهدای دانش آموز دایر شد.

محمدخانی بیان کرد: این نمایشگاه بالغ بر 120 غرفه دارد که در بخش پسرانه 80 غرفه و و در بخش دخترانه هم 45 غرفه ویژه دانش آموزان محصولات سنتی، غذایی، صنایع دستی، بازی های بومی و محلی، گل و گیاه و غیره به نمایش درآمده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x