حومه رفسنجان

دو احیای قلبی ریوی موفق مرد ۵۲ ساله رفسنجانی را از مرگ نجات داد

مردی 52 ساله که در منزل خود دچار درد قفسه سینه و ایست قلبی شده بود، با اقدام به‌موقع اورژانس پیش بیمارستانی و کادر درمان بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب (ع) از مرگ حتمی نجات یافت.
به گزارش حومه رفسنجان و به‌نقل از روابط‌عمومی بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع)، دکتر سید محمد ابراهیم پورحسینی؛ رئیس بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب (ع) اذعان کرد: این مرد 52 ساله در حال استراحت در منزل خود بود که ناگهان دچار درد در قفسه سینه می‌شود. با بدتر شدن حال وی، اعضای خانواده بلافاصله با اورژانس 115 تماس می‌گیرند.
کد خبر: 8452
دو احیای قلبی ریوی موفق مرد ۵۲ ساله رفسنجانی را از مرگ نجات داد

وی ادامه داد: تیم اورژانس به‌سرعت در محل حاضر شده و با مشاهده وضعیت بد بیمار، اقدام به احیای قلبی ریوی(CPR) برای بیمار نمودند. پس از انجام اقدامات اولیه، بیمار به بیمارستان منتقل شد.

دکتر سید محمدابراهیم پورحسینی افزود: در بیمارستان نیز بیمار دوباره دچار ایست قلبی شد و برای بار دوم تحت احیای قلبی ریوی قرار گرفت. به‌دلیل افت فشار و کاهش سطح هوشیاری بیمار، وی این توبه(لوله‌گذاری تنفسی) شد.

دکتر وحید محمدی؛ متخصص قلب و عروق و پزشک معالج این بیمار گفت: با معاینات دقیق و انجام آزمایشات، مشخص شد که بیمار دچار سکته حاد قلبی شده‌است. به همین منظور، وی به بخش آنژیوگرافی منتقل و تحت آنژیوپلاستی (باز کردن عروق مسدود شده) قرار گرفت.

خوشبختانه با تلاش کادر درمان، انسداد عروق بیمار رفع شده و این بیمار هوشیاری خود را به‌دست‌آورد. پس از جدا شدن از دستگاه کمک تنفسی، بیمار به بخش CCU منتقل شد و پس از سه روز بستری در بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب (ع)، با حال عمومی خوب ترخیص شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x