حومه رفسنجان

رفع مشکل گاز صنایع رفسنجان با انتقال خط لوله سراسری یازدهم از عسلویه

فرماندار رفسنجان با بیان این‌که صنایع رفسنجان نباید با کمبود گاز مواجه شوند، گفت: خط لوله سراسری یازدهم از عسلویه در دستور کار قرار دارد و براساس برنامه‌ریزی‌ها این خط لوله قرار است در شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، زرند و نهایتاً استان خراسان جنوبی اجرا ‌شود و امیدواریم با انتقال این خط لوله گاز به استان کرمان مشکل صنایع از لحاظ کمبود گاز حل شود.
حسین رضایی امروز ۲۷ آذرماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره گاز شهرستان رفسنجان با پاسداشت از زحمات سرپرست سابق این اداره، گازرسانی را یکی از مولفه‌های توسعه پایدار دانست و افزود: گازرسانی در توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور به خصوص در استان کرمان و شهرستان رفسنجان تسریع ایجاد کرده است.
کد خبر: 6721
رفع مشکل گاز صنایع رفسنجان با انتقال خط لوله سراسری یازدهم از عسلویه

 

وی عمران و آبادانی روستاها را مرهون گازرسانی دانست و بیان کرد: اگر گاز به مناطق روستایی و محروم نرسیده بود، توسعه هم محقق نمی‌شد.

رضایی با اشاره به توسعه و رونق صنایع شهرستان به واسطه گاز و اینکه صنایع رفسنجان نباید با کمبود گاز مواجه شوند، ادامه داد: خط لوله سراسری یازدهم از عسلویه در دستور کار قرار دارد و براساس برنامه‌ریزی‌ها این خط لوله قرار است در شهرستان های استان کرمان شامل سیرجان، رفسنجان، زرند و نهایتاً خراسان جنوبی اجرا ‌شود و امیدواریم با انتقال این خط لوله گاز به استان کرمان مشکل صنایع از لحاظ کمبود گاز حل شود.

به گزارش حومه رفسنجان ، معاون بهره‌برداری شرکت گاز استان کرمان نیز در این مراسم با بیان این مطلب که خوشبختانه منطقه کویری استان کرمان در زمستان مانند شمال کشور تحت تأثیر سرما نیست، اظهار کرد: باید مصرف گاز خانگی تا ۱۰ درصد کاهش یابد که این با فرهنگسازی محقق می‌شود و در این صورت مشکلی در صنایع استان نخواهیم داشت.

محمدرضا بیجامی ادامه داد: اجرای خط لوله عسلویه نیاز به ۱۲۰۰ میلیارد دلار اعتبار دارد و در این راستا باید وزارت نفت، صنایع بزرگ استان کرمان و صنایع فولاد پای کار آیند تا با تأمین این اعتبار شبکه گاز تقویت شود.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری رفسنجان نیز در این آیین اظهار کرد: سرپرست سابق اداره گاز شهرستان یکی از مسئولین توانمند بود که در انجام خدمت جهادی بی وقفه کار می‌کرد و در وفای به عهد گازرسانی به مناطق مختلف شهرستان سرآمد بود.

محمدرضا رحمانی افزود: در شهرستان سه روستای بُرز راویز، دره کردی و زهروئیه از توابع دهستان راویز فاقد شبکه گازرسانی هستند و در حال حاضر هم در روستای راویز شرکت پیمانکاری در حال اجرای طرح گازرسانی است و امیدواریم این شرکت سه روستای مذکور را هم تحت پوشش طرح گازرسانی قرار دهد.

در این جلسه قول مساعد داده شد که این سه روستا هم به شبکه گازرسانی متصل شوند.

به گزارش حومه رفسنجان  در پایان این مراسم از خدمات محمدرضا رهبرمقدم قدردانی و  محمد غیاثی به عنوان سرپرست جدید اداره گاز شهرستان رفسنجان معرفی شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x