حومه رفسنجان

صندلی‌های خالی، مخاطب مطالبات خبرنگاران رفسنجان و انار!

مراسم تجلیل از خبرنگاران رفسنجان و انار در حالی برگزار شد که نه از مسئولان عالی‌رتبه انار خبری بود و هم‌این‌که فرماندار رفسنجان به‌عنوان مقام عالی‌رتبه شهرستان رفسنجان در میانه‌های مراسم، این آئین را ترک کرد و هر چند که مطالبات خبرنگاران بیان شد اما کسی نبود که آن‌ها را بشنود!
مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با نکوداشت خبرنگاران شهرستان‌های رفسنجان و انار صبح دیروز یکشنبه 22 مردادماه به‌همت روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و خانه مطبوعات رفسنجان با بهترین شیوه در اجرا و برنامه‌ریزی برگزار شد.
کد خبر: 4837
صندلی‌های خالی، مخاطب مطالبات خبرنگاران رفسنجان و انار!

 

 

آن‌چه اصحاب رسانه این دو شهرستان را دل‌آزرده کرد حضور کم‌رمق مسئولین دو شهرستان بود و فرماندار رفسنجان نیز در میانه‌های راه بدون اعتنا به اهمیت مراسم، آن‌را ترک کرد تا یک‌بار دیگر مظلومیت این قشر بیش‌از گذشته عیان شود.

خبرنگارانی که به‌گفته نماینده خبرنگاران در جایگاه سخنرانی، اگر‌چه مانند «عبید زاکانی» فلوسی در جیب ندارند! اما روح بلند و مقام والایی داشته و شایسته تکریم‌اند. اما کاش مسئولان شهرستان حداقل در روزی که به‌نام این قشر فرهیخته نامگذاری شده، به آن اهمیت می‌دادند و به مطالبات بحق آنان گوش می‌دادند.

خبرنگارانی که تلاش و اطلاع‌رسانی آن‌ها در سیل سال گذشته که در 60 سال گذشته در رفسنجان و انار بی‌سابقه بود، موجب کمک‌های خودجوش مردم و نیروهای جهادی شد و عملیات امداد و کمک‌رسانی و الزامات مدیریت بحران را نیز تحت تأثیر قرار داد. همچنین پس از انعکاس وسیع مطالبات و صداهای مردم سیل‌زده توسط رسانه‌ها بود که توانست توجه افکار عمومی و مسولین را تا حدودی به منطقه سیل زده جلب کند. اصحاب رسانه در کنار تهیه گزارش های مربوط به این حادثه، پای کار بودند و با اطلاع رسانی‌های دقیق و به موقع کمک بزرگی به مردم کردند. شاید اگر اطلاع‌رسانی های رسانه‌ها مبنی بر تخلیه فلان منطقه و محل‌های اسکان نبود، شاهد خساراتی بیش از این بودیم.

خبرنگارانی که در هنگامه اوج‌گیری بیماری کرونا، بی‌اعتنا به مخاطرات آن، پا در رکاب مدافعان سلامت به تهیه گزارش و خبر از بیماران کرونایی، هشدارهای مسئولان بهداشتی، آگاه‌سازی مردم در این زمینه و … پرداختند.

این گزارش‌های اصحاب رسانه بوده است که نگاه مسئولان کشور به شهرستان رفسنجان را از شهرستانی برخوردار به شهرستانی با کمبود امکانات در زمینه‌های مختلف تغییر داده است.

حال چه می‌شود که مسئولین یک‌بار در سال، پای درددل اصحاب رسانه بنشینند و از مشکلات این قشر سراسر مظلوم بشوند. مشکلاتی که کمر برخی را خم کرده و برخی از پیشکسوتان این عرصه را از ادامه این مسیر، ناامید و منصرف کرده است.

خبرنگارانی که نام رفسنجان و انار را در رسانه‌های جهانی، کشوری و استانی بلندآوازه کرده‌اند لایق صندلی‌های خالی برای شنیدن مطالبات خود نیستند!

به قلم حسین میرزااسدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x