حومه رفسنجان

فعالیت بیش از ۱۶۰ واحد پرورش مرغ در رفسنجان/ لزوم مراقبت در برابر بیماری‌های تنفسی طیور

فرماندار رفسنجان گفت: بیش از ۱۶۰ واحد پرورش مرغ در شهرستان وجود دارد که به طور میانگین ماهیانه ۶۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در آنها انجام می‌شود، لذا تدابیر لازم در راستای ذخیره‌سازی مرغ و مقابله با خطر بیماری‌های تنفسی زمستانه مانند آنفلوآنزای مرغی در دستور کار قرار دارد.
حسین رضایی امروز پنجم آذرماه در نشست با مسئولان ادارات جهاد کشاورزی و دامپزشکی با موضوع ساماندهی مرغداری های شهرستان رفسنجان، اظهار کرد: مهرماه و آبان‌ماه امسال به ترتیب بیش از ۶۱۷ هزار و ۷۱۶ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های شهرستان انجام شد.
کد خبر: 6341
فعالیت بیش از ۱۶۰ واحد پرورش مرغ در رفسنجان/ لزوم مراقبت در برابر بیماری‌های تنفسی طیور

وی افزود: رفسنجان هم نیاز شهرستان را در حوزه مرغ تامین می‌کند و به خودکفایی رسیده هم این‌که مازاد تولید را به شهرستان‌های مجاور ارسال می‌کند.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: با توجه به این‌که در آستانه ورود به فصل زمستان هستیم و امکان شیوع بیماری‌های تنفسی از جمله آنفلوآنزا بین طیور وجود دارد، تدابیر لازم اندیشیده می‌شود تا کمترین تلفات را داشته باشیم و به حوزه تامین مرغ شهرستان خللی وارد نشود.

رضایی عنوان کرد: به منظور ذخیره‌سازی مرغ برای مصرف زمستان نیز با تعاونی‌های مرغداری‌های شهرستان رایزنی شده تا در این خصوص همکاری‌های لازم را انجام دهند تا با کمبود مرغ مواجه نشویم.

وی با اشاره به وجود زیرساخت‌های این امر از جمله دو تعاونی مرغداری در شهرستان و سردخانه های موجود، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح انجام خواهد شد تا نیاز مردم به نحو شایسته‌ای برآورده شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x