حومه رفسنجان

کلنگ‌زنی بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی کشور در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، طرح نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی برق خورشیدی مس سرچشمه در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان کلنگ‌زنی شد.

17کلنگ‌زنی بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی کشور در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

علی فهیمی مجری احداث نیروگاه‌های مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در حاشیه کلنگ‌زنی این نیروگاه، اظهار کرد: در راستای پایبندی شرکت ملی صنایع مس ایران و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به بحث مسئولیت‌های اجتماعی و حفاظت از محیط‌زیست این نیروگاه خورشیدی احداث خواهد شد.

مجری احداث نیروگاه‌های مس سرچشمه رفسنجان، با بیان اینکه این نیروگاه پس از کلنگ‌زنی در دو فاز که فاز اول ۲۵ مگاوات و فاز تکمیلی تا ۳۰۰ مگاوات خواهد رسید، احداث می‌شود خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود ظرف ۱۸ تا ۲۴ ماه از زمان انتخاب پیمانکار نیروگاه قابلیت راه‌اندازی و اتصال به شبکه سراسری را داشته باشد.

فهیمی اعتبار این طرح را بیش از ۱۲۰ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: فضای پیش‌بینی شده به ازای هر مگاوات یک تا یک ونیم هکتار زمین در نظر گرفتیم که در مجموع در حدود ۴۵۰ هکتار برای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مصارف مجتمع مس سرچشمه طبق تفاهم‌نامه وزارت نیرو با وزارت صمت پشتیبانی خواهد شد که کمک شایانی به پایداری شبکه کشور می‌کند، خاطر نشان کرد: در کشور تاکنون در این مقیاس نیروگاه تجدیدپذیر و خورشیدی نداشتیم که در آینده بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور و منطقه خواهد بود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x