حومه رفسنجان

از انجام 8 هزار بازدید بهداشتی تا معدوم‌سازی 5 تن مواد غذایی غيرقابل مصرف در طرح سلامت نوروزی رفسنجان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، از انجام 8 هزار و 186 بازدید از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی رفسنجان از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ تا به امروز خبر داد.
دکتر عباس اسماعیلی درباره طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه در برنامه سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان که از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است، تا به امروز 8 هزار و 186 بازدید از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی در سطح دانشگاه انجام داده‌اند.
کد خبر: 8181
از انجام 8 هزار بازدید بهداشتی تا معدوم‌سازی 5 تن مواد غذایی غيرقابل مصرف در طرح سلامت نوروزی رفسنجان

وی افزود: از این تعداد بازدید، 17 مورد از مراکز و اماکن دارای تخلف بهداشتی، به مراجع قضائی معرفی و 8 مورد از این مراکز نیز به دلیل مشهود بودن تخلفات بهداشتی تعطیل شدند.

به گفته اسماعیلی، در این بازدیدها 4 هزار و 929 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف توقیف و معدوم شد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به این‌که در این مدت، 4 هزار و 175 کلرسنجی از آب آشامیدنی انجام شده است، بیان کرد: با تجهیز بازرسان بهداشت محیط به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، 10 هزار 500 مورد سنجش نیز انجام شده است.

اسماعیلی با اشاره به این‌که تاکنون 47 مورد رسیدگی به شکایات مردمی داشته ایم، خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، با سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس بگیرند.

وی در پایان از تلاش‌های بی‌شائبه تمامی کارکنان حوزه بهداشت به ویژه بازرسان سلامت محیط و حرفه ای تشکر و قدردانی کرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x