حومه رفسنجان

تجهیز آزمایشگاه کنترل غذا و دارو رفسنجان به دستگاه‌های HPLC و GC با مهر تأیید WHO

آزمایشگاه کنترل غذا و دارو با دو گام بلند به سوی ارتقای کیفیت خدمات خود گام برداشت.
در پی بازدید و تأیید آزمایشگاه کنترل غذا و دارو توسط بازرس و نماینده سازمان بهداشت جهانی (WHO)، یک دستگاه HPLC پیشرفته به این آزمایشگاه اهدا شد.
کد خبر: 8189
جهیز آزمایشگاه کنترل غذا و دارو رفسنجان به دستگاه‌های HPLC و GC با مهر تأیید

این دستگاه که شامل چهار دتکتور DAD، RID، ELSD و Fluoresence می‌شود، تحولی عظیم در زمینه کروماتوگرافی و آزمایش‌های دقیق مواد غذایی و دارویی به ارمغان خواهد آورد.

افسانه رحمانی، مدیر آزمایشگاه کنترل معاونت غذا و دارو، ضمن اعلام این خبر، به نقش حیاتی این دستگاه در ارتقای کیفیت و سلامت محصولات غذایی و دارویی اشاره و اظهار کرد: با استفاده از این دستگاه، آزمایشگاه کنترل غذا و دارو قادر خواهد بود تا به طور دقیق‌تر و سریع‌تر به آنالیز و بررسی مواد مختلف بپردازد و در نهایت، گامی مؤثر در جهت تضمین سلامت و بهداشت عمومی بردارد.

وی در ادامه از تجهیز قریب‌الوقوع آزمایشگاه به دستگاه GC دیگر با مساعدت WHO خبر داد.

وی بیان کرد: این دستگاه که در زمینه کروماتوگرافی گازی کاربرد دارد، به تکمیل زنجیره آزمایش‌های دقیق و تخصصی در این آزمایشگاه کمک خواهد کرد.

مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و دارو رفسنجان تصریح کرد: اهدای این دستگاه‌ها نشان‌دهنده تعهد سازمان بهداشت جهانی به ارتقای سطح سلامت در ایران و همچنین گامی مهم در راستای تحقق اهداف دولت در زمینه تضمین سلامت و امنیت غذایی و دارویی مردم است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x