حومه رفسنجان

عدم مرگ مادر باردار در ۳ سال متوالی در رفسنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه پرداخت و به اهم دستاوردهای این دانشگاه در حوزه سلامت اشاره کرد.
دکتر وحید محمدی‌شاهرخی عصر امروز ۸ فروردین‌ماه در دیدار نوروزی با فرماندار رفسنجان اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1402، نداشتن مرگ مادر باردار برای سومین سال متوالی و همچنین کاهش 9 درصدی سزارین نخست زا در 6 ماهه دوم سال 1402 در مقایسه با 6 ماهه اول سال 1402 بود.
کد خبر: 8194
عدم مرگ مادر باردار در ۳ سال متوالی در رفسنجان

وی عنوان کرد: در سال 1402، 44 مادر باردار به‌دلیل عوارض مختلف بارداری، در بخش مراقبت ویژه بستری شدند که خوشبختانه با تلاش پزشکان و پرسنل دلسوز حوزه بهداشت و درمان، همه این مادران پس از درمان، سلامتی خود را به دست آورده و به آغوش خانواده بازگشتند.

رضایی، فرماندار شهرستان رفسنجان نیز در این دیدار، ضمن تبریک سال نو به جامعه پزشکی و پرستاری، از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در راستای ارتقای شاخص‌های سلامت در این شهرستان قدردانی کرد.

کاهش سزارین و مرگ مادر باردار، از جمله شاخص‌های مهم در نظام سلامت هر کشور هستند. دستیابی به این دستاوردها، نشان‌دهنده ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و تعهد و تلاش کادر درمان و بهداشت این دانشگاه در راستای حفظ سلامت مادران باردار است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x