حومه رفسنجان

مانور لحظه صفر شهرستان رفسنجان اجرا شد

مانور (عملیات تمرینی) لحظه صفر شهرستان رفسنجان شامگاه سوم دی ماه در محل پل زیتون برگزار و سطح آمادگی دستگاه‌های مختلف این شهرستان در زمان بروز حوادث احتمالی بررسی شد.
فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان رفسنجان در خصوص اجرای این مانور اظهار کرد: مانور لحظه صفر شهرستان در راستای ارتقاء توان اعضای مدیریت بحران این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: 6842
مانور لحظه صفر شهرستان رفسنجان اجرا شد

مانور لحظه صفر شهرستان رفسنجان اجرا شد

حسین رضایی بیان کرد: در ابتدای این مانور با سناریوی از پیش تعیین شده اعلام وقوع حادثه به ستاد بحران شهرستان ابلاغ شد و ستاد بحران به تمامی دستگاه‌های امدادی و مربوطه شهرستان اعلام آمادگی داد و تمامی نیروها به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: برگزاری مانور لحظه صفر با سناریوی از قبل تهیه شده و با فرض موضوعاتی مانند نجات مصدومان از گودال، سیل و زیر آوار طراحی شده بود که با همکاری نیروهای هلال احمر و آتش نشانی بحث آزادسازی مصدومان و اعزام به مراکز درمانی انجام شد.

به گفته وی، اسکان اضطراری هم در یکی از مکان‌های امن شهرستان با نصب ۱۳ چادر امدادی با موفقیت انجام شد.

فرماندار رفسنجان گفت: در این مانور عملکرد دستگاه‌های مختلف شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفت و نقاط ضعف و قوت مشخص و به دستگاه‌ها اعلام شد که امیدواریم هماهنگی‌های بیشتری بین دستگاه‌ها در مواقع خاص ایجاد شود و در زمان کمتر و با هماهنگی بیشتری برای انجام عملیات، در زمان بحران آمادگی لازم را داشته باشند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x