حومه رفسنجان

صندوق پسته تشکیل شود/ باید به سمت صنایع تبدیلی پسته برویم

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان رفسنجان با این پیشنهاد که صندوق پسته می‌تواند بخشی از مشکلات کشاورزان رفسنجانی را حل کند، گفت: پیشنهاد صندوق پسته را دادیم به این صورت که شرکت مس پولی را در اختیار صندوق قرار داده و آخر سال پول و سود خود را بردارد. این صندوق پسته کشاورزان را خریداری و به بازار عرضه می‌کند.
مجید حجت عصر امروز 28 اسفندماه در نشست خبری اظهار کرد: سال قبل در این ماه انتخابات برگزار و پس از چند سال نماینده بومی برای اتاق بازرگانی رفسنجان انتخاب شد و از خردادماه دفتر نمایندگی برای رفسنجان اعطا شد.
کد خبر: 8158
صندوق پسته تشکیل شود/ باید به سمت صنایع تبدیلی پسته برویم

وی افزود: چون رفسنجان ساختمان استیجاری داشت، برای بدو شروع با رایزنی با اتاق کرمان مکانی در بلوار امام علی(ع) برای راه‌اندازی دفتر رفسنجان خریداری و تجهیز کردیم که کار بزرگی برای شروع کار بود. یک‌دستگاه خودرو به اموال اتاق اضافه کردیم. پیشنهاد دادیم که یک قطعه زمین به متراژ 1000 مترمربع برای اتاق در سال آینده در نظر گرفته شود و دفتر اتاق را در شأن رفسنجان با 500 متر زیربنا احداث کنیم.

وی با بیان اینکه از خردادماه امسال ریاست کمیسیون معدن اتاق کرمان و عضویت هیات نمایندگان اتاق ایران به بنده محول شد. افزود: کارگروه گردشگری با ریاست، صنعت و معدن، کشاورزی، بازرگانی، صادرات و واردات در اتاق رفسنجان تشکیل شدند. در حین کار جشن پسته، زعفران و پسته انار را برگزار کردیم. در دو ماه در هفت نقطه شهرستان با هزینه‌های بسیار پایین جشن ملی پسته برگزار شد و امیدواریم در آینده این جشنواره‌ها را بهتر برگزار کنیم.

حجت بیان کرد: دبیرخانه دائمی جشن پسته به اتاق بازرگانی محول شده است و این افتخاری است که در آینده راجع به این جشن بهتر تصمیم بگیریم.

رئیس اتاق بازرگانی رفسنجان با اشاره به حضور در نمایشگاه گردشگری ایران، یادآور شد: در این نمایشگاه رفسنجان بیش از پیش به ایرانیان و گردشگران خارجی شناسانده شد و حضور رفسنجان در این نمایشگاه بازخوردهای خوبی داشت.

وی با بیان اینکه میزبانی کمپرهای کشور را در بزرگترین خانه خشتی جهان انجام دادیم که کار جدیدی بود، ادامه داد: برنامه‌ریزی برای نوروز جهت مسافران نوروزی را نیز دنبال کردیم. رفسنجان با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد قطب گردشگری استان به‌شمار می‌رود. به طور مثال برای دره راگه هنوز نتوانستیم کاری انجام دهیم. در اتاق در حوزه گردشگری در دره راگه برنامه‌ریزی در دستور کار داریم.

حجت عنوان کرد: مسابقه عکس با همراهی اداره فرهنگ و ارشاد در ایام نوروز توسط اتاق بازرگانی برگزار می‌شود و جاذبه‌های شهرستان و فعالیت‌های نوروزی که در شهرستان انجام شده به تصویر کشیده می‌شود.

وی از تعامل با اصحاب رسانه یاد و تصریح کرد: اتاق بازرگانی ظرفیت خوبی دارد و رابط بین فعالین اقتصادی و سه قوه نظام است و می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. باید همه رسانه‌ها همکاری کنند تا ظرفیت‌های رفسنجان شناسانده شود.

وی از تشکیل کارگروه سرمایه‌گذاری و توسعه در اواخر فروردین خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم از سرمایه‌گذاران بومی و استان استفاده کنیم‌. باید مطالبه‌گری کنیم، طی این سال‌ها رفسنجان به چشم برخوردار دیده شده و خدماتی داده نشده، امروز خشکسالی محصول پسته را تحت‌الشعاع قرار داده است. باید سرمایه کشاورزی را حفظ کنیم و از طرفی معدن مس که آلایندگی‌های آن به سمت رفسنجان می‌آید را باید بتوانیم از این ظرفیت برای توسعه شهرستان بهره بگیریم.

به گفته وی، رویداد کرمان آیدکس نیز به‌میزبانی اتاق بازرگانی در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

حجت با بیان این‌که اتاق رفسنجان ۱۸۰ عضو فعال دارد، افزود: اتاق بازرگانی بخش خصوصی است و از همه طیف‌ها استفاده می‌کند و سعی می‌کنیم مشکلات فعالان اقتصادی رفسنجان را برطرف کند.

رئیس اتاق بازرگانی رفسنجان در ادامه با بیان اینکه بسیاری از محصولات وجود دارد که در رفسنجان تولید می‌شود اما حتی کسی از آن خبر ندارد، خاطرنشان کرد: باید به سمت صنایع تبدیلی پسته برویم و بیش از پیش در این زمینه فعال باشیم.

وی همچنین گفت: بازار پسته در دست صادرکنندگان خصوصی افتاده است و می‌خواهیم شرکت پسته را احیا کنیم. اگر نشد پیشنهاد صندوق پسته را دادیم به این صورت که شرکت مس پولی را در اختیار صندوق قرار داده و آخر سال پول و سود خود را بردارد. این صندوق پسته کشاورزان را خریداری و به بازار عرضه می‌کند. به این ترتیب منابع آن هم از سوی مس و هم کشاورز تأمین و هر دو طرف متضرر نمی‌شوند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x