حومه رفسنجان

آرزوی فرزندآوری زوجی پس از ۱۰ سال برآورده شد

مادری که با وجود ابتلا به تالاسمی ماژور و سابقه ناباروری، به کمک متخصصان درمان ناباروری بیمارستان علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) رفسنجان پس از ۱۰ سال اولین فرزند خود را به دنیا آورد.
 به گزارش حومه رفسنجان و به‌نقل از روابط‌عمومی بیمارستان علی‌بن‌ابی‌طالب(ع)، پزشک معالج این زوج گفت: این زوج که مراحل درمانی خود را درکلینیک درمان ناباروری شهید زهرا حسن‌رمضانی سپری کرده بودند، پس از ۱۰ سال صاحب اولین فرزند خود شدند.
کد خبر: 4974
آرزوی فرزندآوری زوجی پس از ۱۰ سال برآورده شد

آرزوی فرزندآوری زوجی پس از ۱۰ سال برآورده شد

دکتر مریم مرتضوی پزشک معالج این بیمار با اشاره به روند درمان این مورد از ناباروری بیان کرد: در این مورد خانمی ۳۰ ساله که ۱۰ سال سابقه نازایی داشت و مبتلا به تالاسمی ماژور بود مراجعه کرد. این بیمار پس از انجام معاینات و آزمایشات لازم، تحت نظر پزشک متخصص تحت درمان قرار گرفت و در اولین دوره درمان ناباروری، باردار و صاحب فرزند سالم شد.

این متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ ناباروری و IVF درباره درمان این مورد خاص از ناباروری در رفسنجان گفت: بیماران تالاسمی نیازمند تزریق خون و فرآورده‌های خونی می‌باشند. اما تزریق مکرر خون باعث رسوب آهن در اعضای حیاتی از جمله قلب، کبد، طهال و غده هیپوفیز می‌شود. که به طبع آن رسوب آهن در غده هیپوفیز موجب عوارض متعدد از جمله عدم ترشح هورمون‌های جنسی می‌شود که این خود موجب نارسایی ثانویه تخمدان و ناباروری می‌شود. خوشبختانه مراقبت‌های بارداری توسط مادر و همچنین مشاوره‌های تخصصی در مرکز درمان ناباروری به خوبی ارائه شد و نوزاد پسر با وزن ۳ کیلو و ۱۰۰ گرم پس از طی ۳۹ هفته دوران جنینی، سالم به دنیا آمد و مادر به همراه نوزاد با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

جنین شناس کلینیک درمان ناباروری شهید زهرا حسن‌رمضانی در تشریح خدمات کلینیک درمان ناباروری شهید زهرا حسن‌رمضانی گفت: در این مرکز خدمات سطح ۱ و۲ درمان ناباروری شامل ویزیت، مشاوره، تشکیل پرونده، تجویز دارو، سونوگرافی، سونوگرافی با تزریق سالین، IUI و دادن سیکل IVF قابل انجام است.

دکتر محبوبه وطن پرست افزود: خدمات مرکز درمان ناباروری شهید زهرا حسن رمضانی تحت نظر فلوشیپ ناباروری و ivf و دو متخصص جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل انجام می‌شود. از ابتدای راه‌اندازی این کلینیک تا کنون تعداد ۲۲۰ بیمار نابارور در این مرکز تشکیل پرونده داده و تحت درمان می‌باشند.

وی درباره هزینه‌های خدمات ناباروری در این کلینیک گفت: تمام مراجعان می‌توانند خدمات درمان ناباروری را با بالاترین کیفیت و با تعرفه دولتی و تحت پوشش بیمه‌ها دریافت نمایند و زوج‌های نابارور جهت دریافت مشاوره هر هفته به این مرکز که در بیمارستان علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) واقع شده‌ است، مراجعه نمایند.

روابط‌عمومی بیمارستان علی‌ابن‌ابی‌طالب (ع)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x