حومه رفسنجان

اجرای ۴ پروژه عظیم آبرسانی در رفسنجان توسط سپاه

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان رفسنجان گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) که زیرمجموعه سپاه است در رفسنجان ۴ پروژه عظیم در طرح آبرسانی مجموعا با اعتبار ۶۱۹ میلیارد تومان در دست اقدام دارد که از سال گذشته آغاز شده و در بازه زمانی سه ساله اجرایی خواهند شد.

اجرای ۴ پروژه عظیم آبرسانی در رفسنجان توسط سپاه

سرهنگ دوم حسین ابراهیمی صبح امروز 26 آبان در حاشیه بازدید خبرنگاران از پیشرفت پروژه آبرسانی به روستاهای د ارای تنش آبی رفسنجان، اظهار کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) فعالیت‌های زیادی در حوزه محرومیت‌زدایی، آبرسانی و غیره انجام می دهد.

وی ادامه داد: قرارگاه قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) که زیرمجموعه سپاه است در رفسنجان ۴ پروژه عظیم در طرح آبرسانی مجموعا با اعتبار ۶۱۹ میلیارد تومان در دست اقدام دارد که از سال گذشته آغاز شده و در بازه زمانی سه ساله اجرایی خواهند شد.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال و توزیع شبکه آبرسانی، بازسازی ۶ هزار کیلومتر انشعابات آبرسانی، حفر دو حلقه چاه در مناطق داوران و دره‌رنج و احداث ۲۵ مخزن با ظرفیت مجموع ۲۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: از زمان آغاز این طرح ها تاکنون ۴ مخزن در دست اجراست که به زودی و قبل از پایان سال جاری تکمیل می‌شوند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه رفسنجان عنوان کرد: همچنین در حوزه خط انتقال آب هم از مخزن حومه شرقی به کبوترخان‌ ۲۴ کیلومتر و نیز از رکن آباد به جوادیه الهیه فلاح به طول ۲۶.۵ کیلومتر خط انتقال در حال انجام است که در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

ابراهیمی تصریح کرد: تا کنون از ۶۱۹ میلیارد تومان تخصیص یافته به چهار طرح آبرسانی رفسنجان، ۱۰۰ میلیارد تومان صرف شده است ‌و با کیفی‌کاری، سرعت بخشیدن به کار و صرفه جویی در هزینه‌ها سعی داریم پروژه های آبرسانی به ۱۱۳ روستای رفسنجان در بازه زمانی معین شده مذکور به بهره‌برداری برسد و مشکلات حوزه آب آشامیدنی در این شهرستان برطرف شود.

۴۰ درصد میزان پیشرفت تصفیه خانه آب مرکزی رفسنجان

کارشناس شرکت آب و فاضلاب رفسنجان نیز در این بازدید با اشاره به اجرای پروژه تصفیه خانه آب مرکزی این شهر از خرداد ماه سال گذشته، پیشرفت فیزیکی این طرح را ۴۰ درصد اعلام کرد وگفت: زمان بهره‌برداری از این تصفیه خانه نیمه دوم سال آینده است.

محمدحسین رنجبر بیان کرد: احداث تصفیه خانه آب مرکزی رفسنجان با هدف کاهش آرسنیک، فلزات سنگین و مشکلات کیفی آب آشامیدنی این شهر در حال احداث است.

وی افزود: اجرای این پروژه با حمایت مالی شرکت مس با اعتبار ۱۵۸ میلیارد تومان و ۲۵۸ هزار یورو از خرداد ماه سال گذشته آغاز شده و در نیمه دوم سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که با اجرای این طرح روزانه به میزان ۸۰ هزار متر متر مکعب آب تصفیه، سالم سازی و وارد لوله های اب شهرستان می‌شود.

به گفته او، در این طرح دو مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی در حال احداث است، در تصفیه خانه آب مرکزی رفسنجان ۹۵ تا ۱۰۰ درصد آرسنیک و فلزات سنگین آسیب‌رسان به سلامتی بدن، از آب جداسازی و آب آشامیدنی سالم در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x