حومه رفسنجان

انجام اولین عمل برداشت رحم بدون برش در رفسنجان

اولین عمل برداشت رحم بدون برش جراحی در بیمارستان علی ابن‌ابیطالب (ع) رفسنجان انجام شد.

انجام اولین عمل برداشت رحم بدون برش در رفسنجان

به گزارش حومه غربی به نقل از روابط عمومی بیمارستان حضرت علی‌ابن‌ابیطالب(ع)، اولین عمل جراحی “خارج کردن رحم به روش لاپاراسکوپی” (هیسترکتومی لاپاراسکوپیک )در رفسنجان توسط دکتر آزیتا منشوری جراح و متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی از انجمن جراحی های کم تهاجمی ایران در این مرکز انجام شد.

دکترآزیتا منشوری با اعلام این خبر توضیح داد: در آذر ماه برای اولین بار در رفسنجان عمل هیسترکتومی لاپاراسکوپیک یعنی برداشتن رحم بدون برش جراحی باز، به طریق بسته و با لاپاراسکوپ با موفقیت انجام شد.

منشوری افزود: بیمار خانم 47 ساله بود که پس از معاینات و بررسی های انجام شده مورد این عمل جراحی قرار گرفت و سه‌روز پس از جراحی با حال عمومی کاملا خوب و بدون عارضه مرخص شد.

این جراح و متخصص زنان و زایمان درباره مزایای استفاده از روش لاپاراسکوپیک در این عمل جراحی گفت: مزیت این نوع عمل‌های جراحی، برش جراحی کوچک(در حد چند سوراخ روی جدار شکم) خونریزی کمتر در حین جراحی، درد کمتر پس از عمل، ریکاوری و بهبود سریعتر بیماران است.

مدیرگروه زنان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در حال حاضر در بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب(ع) اعمال جراحی زنان به روش بسته(لاپاراسکوپیک) مانند بستن لوله‌های رحمی، حاملگی خارج از رحم، برداشتن کیست‌های تخمدان و نهایتا هیسترکتومی لاپاراسکوپیک یا برداشتن کل رحم انجام می‌شود.

منشوری گفت: جراحی‌های لاپاراسکوپیک نیازمند وسایل و تجهیزات پیشرفته، تیم جراحی با تجربه است، بنابراین در مراکز درمانی غیردولتی با هزینه‌ای بالا انجام می‌شوند این در حالی است که انجام این جراحی‌ها در بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب(ع) با هزینه دولتی امکان‌پذیر است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x