حومه رفسنجان

توافق ایران و عربستان ثمرات مثبتی داشته است

امام جمعه رفسنجان به ثمرات مثبت توافق ایران و عربستان اشاره و آن‌را رو به شتاب خواند.
حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رفسنجان با تسلیت ایام شهادت امام علی(علیه السلام) و ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم روزه‌دار و انقلابی رفسنجان در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار کرد: برخی می‌گویند چرا شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دهید؟ در آموزه‌های دینی لعن بر دشمن و تولی و تبری در کنار هم است، یک مسلمان در کنار امور ولایی خود باید برائت خود را از دشمن به نمایش بگذارد و امروز شما در راهپیمایی نشان دادید که دشمن ظالم و یاور ستمدیده هستید.
کد خبر: 3260
توافق ایران و عربستان ثمرات مثبتی داشته است

توافق ایران و عربستان ثمرات مثبتی داشته است

وی افزود: راهپیمایان امروز از رژیم صهیونیستی اعلام برائت کردند و پشتیبانی خود را از مردم مظلوم فلسطین به نمایش گذاشتند. رژیم صهیونیستی یک پایگاه نظامی برای استکبار جهانی شکل داده و شعارشان از نیل تا فرات بود و این‌که در سرزمین‌های اشغالی باشند به این اکتفا نمی‌کردند.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه رمضان را روز جهانی قدس نامیدند و از همه ملت‌های مسلمان خواستند علیه ظلم اسرائیل به پا خیزند. به توصیه‌ امام راحل(ره) مقابله با اسرائیل باید مردمی باشد و امروز مردم در صحنه آمدند، این جریان باید جهانی باشد و برای مسئله اسلامی امت اسلامی و انسانی در صحنه مقابله با استکبار جهانی همه بیایند.

عسکری با تأکید بر این‌که بزرگداشت روز قدس یک جریان سیاسی به منظور جلوگیری از گسترش حاکمیت رژیم صهیونیستی در منطقه است، تصریح کرد: گروه‌های مقاومت حول محور قدس گرد هم آیند تا وحدت امت اسلامی شکل بگیرد و با توصیه رهبر انقلاب و این خیزش میان کشورهای مسلمان و به اذعان رسانه‌های صهیونیستی، رژیمی که قرار است تغییر کند اسرائیل است نه ایران.

امام جمعه رفسنجان در ادامه گفت: توافق ایران و عربستان برای برقراری روابط ثمرات مثبتی داشته، طرفین برای بازگشایی سفارت‌خانه‌ها اقدام کردند، قیمت نفت افزایش پیدا کرده، کنسولگری عربستان در سوریه بازگشایی شد. از سوریه برای شرکت در اجلاس کشورهای عربی دعوت شده، تحریم‌های یمن در حال لغو شدن و جنگ یمن در حال پایان است و این روند شتاب خوبی دارد.

عسکری در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سه سال گذشته اقدامات خوبی برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد در شهرستان رفسنجان انجام شد و در پایان سال ۹۹ همه این زندانیان آزاد شدند، در سال ۱۴۰۰ هم تکرار شد و ۶۳ نفر از همین زندانیان در سال ۱۴۰۱ با پرداخت سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آزاد شدند. در حال حاضر ۲۸ زندانی جرائم غیرعمد در زندان رفسنجان هستند که سه میلیارد تومان برای آزادی آنان مورد نیاز است، خیرین برای آزادی این زندانیان می توانند قدم بردارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x