حومه رفسنجان

عوامل مقصر در مرگ کودک رفسنجانی با قید وثیقه آزادند

بازپرس شعبه اول (ویژه قتل) دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان درباره فوت کودک ۴.۵ ساله در بیمارستان مرادی، گفت: تمام عوامل مقصر در فوت درسا ابراهیم‌زاده، به موجب قرارهای تامین وثیقه و … فعلاً تحت قرار، آزاد هستند و انجام تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.
سید مجتبی آبانگاه امروز (۲۳ اسفند ماه) در این‌باره اظهار کرد: دستگاه قضایی ضمن احترام به جامعه بهداشت و درمان و تقدیر از زحمات آنها، بر لزوم رعایت حقوق بیمار و اخلاق پزشکی تاکید دارد و در عین حال، با هرگونه قصور در این زمینه برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.
کد خبر: 7988
عوامل مقصر در مرگ کودک رفسنجانی با قید وثیقه آزادند

به گزارش حومه رفسنجان، ۱۸ آذر ماه امسال یک کودک ۴.۵ ساله برای عمل جراحی لوزه در بیمارستان مرادی بستری شد و قبل از عمل با تزریق داروی بیهوشی، جان خود را از دست داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان آن زمان اعلام کرد که این کودک وقتی داروی بیهوشی گرفت، دچار ایست قلبی شد و فوت کرد.

روابط‌ عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: درپی مرگ کودک ۴.۵ ساله در تاریخ ۱۸ آذر ماه تحقیقات میدانی در اتاق عمل بیمارستان مرادی انجام شد و پزشکی‌ قانونی، اقدامات خود را برای کشف حقیقت انجام داد. با توجه‌ به بررسی‌های انجام‌شده به اطلاع می‌رساند، یافته‌های پزشکی‌ قانونی تاکنون بیماری زمینه‌ای یا اختلالی را در راستای توجیه فوت کودک مطرح نکرده است. همچنین نوع و میزان داروی تجویزی توسط متخصص بیهوشی بر بالین کودک، علمی و درست بوده است.

در ادامه اطلاعیه آمده بود: نظر به اینکه بد حال شدن بیمار بلافاصله بعد از تزریق داروی بیهوشی اتفاق افتاده، اولین فرضیه و احتمال، حساسیت دارویی و واکنش بیمار و عوارض داروی بیهوشی است. فرآیند احیای کودک به مدت تقریباً یک‌ ساعت و ۲۰ دقیقه به طول انجامید که چگونگی آن در حال بررسی است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x