حومه رفسنجان

۴۶ مرکز ترک اعتیاد در رفسنجان فعالیت دارد

به‌ گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، در حال حاضر در این شهرستان ۴۶ مرکز ترک اعتیاد فعالیت دارد.
به گزارش حومه رفسنجان ، دکتر محمدرضا غلامرضاپور ۱۱ تیر در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: افرادی که دچار اعتیاد به مواد مخدر می‌شوند، افرادی هستند که نیاز به کمک داشته، دچار مشکلات روحی و جسمی هستند و بیمار محسوب می‌شوند. جدا از مسائل حقوقی و قانونی، دیدگاه ما نسبت به این افراد بیمارگونه است و این افراد دچار بیماری‌های ریوی، داخلی، تغذیه و اختلالات روحی هستند.
کد خبر: 4217
۴۶ مرکز ترک اعتیاد در رفسنجان فعالیت دارد

۴۶ مرکز ترک اعتیاد در رفسنجان فعالیت دارد

وی افزود: درمان افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کنند، تنها با انگیزه شخصی امکان‌پذیر است و همکاران ما آماده خدمت به این عزیزان هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان این‌که در حال حاضر در رفسنجان ۴۶ مرکز ترک اعتیاد فعالیت دارد، تصریح کرد: دو مرکز دولتی که زیرمجموعه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی است و جمعا ۴۰۰ نفر را تحت پوشش دارد و تمام داروهای تجویز شده این دو مرکز تحت پوشش بیمه است. ۴۴ مرکز خصوصی نیز در شهرستان های رفسنجان و انار فعالیت دارند که ۱۰ مرکز در روستاها و مابقی در شهر فعال هستند.

غلامرضاپور عنوان کرد: تاکنون تعداد ۱۷‌ هزار نفر در مراکز ترک اعتیاد روستایی و تعداد ۱۳‌ هزار و ۷۲۱ نفر در مراکز شهر رفسنجان و همچنین تعداد ۷۵۹ نفر نیز در مرکز شهرستان انار تحت پوشش این مراکز ثبت شده اند.

وی بر این نکته تأکید کرد که آمار اعتیاد در شهرستان بیش از این اعداد و ارقام ثبت شده است و افرادی‌که دچار اعتیاد شده‌اند بنا به دلایلی به این مراکز مراجعه نمی‌کنند و به اعتیاد خود ادامه می‌دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: مرکز ام‌ام‌تی یعنی مرکز نگهدارنده بیماری و افرادی‌که به طور داوطلبانه به این مراکز مراجعه می‌کنند فعال است و مشخصات این افراد به صورت کد ثبت شده و درمان آن‌ها به‌طور سرپایی آغاز می‌شود.

غلامرضاپور یادآور شد: در این مراکز یک پزشک، یک پرستار و یک روان‌شناس بالینی حضور دارد و پس از بررسی بیماری‌های جسمی و روحی، بر اساس نوع مصرف و میزان مصرف برای آن‌ها دارو تجویز می‌شود و در طول ماه دو تا سه مرتبه ویزیت می‌شوند.

وی با یادآوری این‌که در گذشته فرد معتاد به عنوان مجرم شناحته می‌شد و پیگیری و مراجعه برای درمان مشکلات فراوانی فرا روی فرد معتاد و خانوده‌اش داشت، اضافه کرد: باتوجه به تصویب قوانین مرتبط در این خصوص خوشبختانه امروزه پزشکان مسئول و پرسنل مراکز درمان سوء مصرف مواد با ارائه خدمات شایسته در امر درمان افراد معتاد به مواد مخدر و همچنین کاهش عوارض بیماری و بازگشت افراد به زندگی و آغوش خانواده، کار بزرگ و قابل ستایشی انجام می‌دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x